ISDN - Backup!
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 21-02-02 12:27

Hej NG!

Er der nogle der har et godt forslag til en nem lille løsning på følgende.

Jeg har at gøre med et netværk i Sverige som er koblet om mod vores med en
CISCO3002 VPN Hardware Client. (Vi har så en 3005'er).
Den har det med ind i mellem at gå ned, og i den forbindelse vil have en
alternativ forbindelse, f.eks. ISDN.

Jeg forestiller mig en router med 2 ethernet-interfaces (hjemmenet + 3002)
samt et ISDN BRI.(gerne Cisco)

Vil man kun kunne få routeren til at etablere forbindelse automatisk når VPN
forbindelsen har været nede en bestemt mgd. tid. (eller evt. 3640 routeren?)

Oftest vil vi nok foretrække at gøre det manuelt, da det primært er i normal
arbejdstid behovet ligger.

mvh

Niels Henrik Egebjerg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-02-02 23:35

On Thu, 21 Feb 2002 12:27:24 +0100, "Niels Henrik Egebjerg"
<nhe@mail.dk> wrote:

> [...]
> forbindelsen har været nede en bestemt mgd. tid. (eller evt. 3640 routeren?)

Ja.

> Oftest vil vi nok foretrække at gøre det manuelt, da det primært er i normal
> arbejdstid behovet ligger.

Det kan sættes op, så routeren kun kalder forbindelsen op, når
der faktisk er trafik at sende.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/