Drægtig hun adfærd
Fra : Morten Skjershede

Dato : 21-02-02 10:50

Nu er det lige op over Kiba, vores Hellige Birma skal føde..ca. 22-25/02.
Vi er selvfølgelig lidt bekymrede..det er første gang.
Hun har spist godt indtil nu ..fodret med killingefoder.
Hun er nu pludselig holdt op med at spise??? er det normalt??
Hun ligger mest..bevæger sig ikke ret meget..det er vel forståeligt.
Hun er normalt 100% renlig..men har nu svært ved at styre sin afføring..der
kommer ikke meget..men "taber" nogle små "pumler" .. så det er heldigvis
fast...rundt omkring??
Måske er alt dette normalt?? Nogle der kan hjælpe med råd??

Hilsen Morten, Ulrich og miv fra tøzemisserne

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 21-02-02 12:15

"Morten Skjershede" <mass@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Hun har spist godt indtil nu ..fodret med killingefoder.
> Hun er nu pludselig holdt op med at spise??? er det normalt??

Så vidt jeg husker er det at hun holder op med at spise et tegn på at
fødslen er meget nært forestående. Så du skal nok snart være "bedstefar"

Hilsen
Lisbeth
http://www.cutiecats.home7.dk3.com

Fra : Morten Skjershede

Dato : 21-02-02 12:32

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vidt jeg husker er det at hun holder op med at spise et tegn på at
> fødslen er meget nært forestående. Så du skal nok snart være "bedstefar"

Hej Lisbeth....Tak for hjælpen..Ja jeg glæder mig til at blive "
bedstefar"..

Fra : E.B

Dato : 21-02-02 14:43

"Morten Skjershede" <mass@post.tele.dk> wrote in message
Hej Morten,
Jeg har selv en Russian Blue som venter killinger for første gang primo
marts.
Jeg har ikke nogen erfaring, men kan anbefale at I læser "det første
kuld"
www.bluewhite.dk under punktet "alskens kattetips". Der er en masse
nyttig
information, også om hunkattens adfærd inden fødslen.
Jeg tror faktisk hun er ved at være op over!!. Har i politikens
kattebog?.
Hvis ikke, vil jeg anbefale at I låner den på biblioteket, nu når I skal
har killinger for første gang.
Jeg har meget glæde af den,

Held og lykke med hende
Hilsen
E.B.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-02-02 19:09

Hejsa!

Hvor mange dage er hun henne i dag (fra den første parringsdag??)

> Hun er nu pludselig holdt op med at spise??? er det normalt??

Det er ikke unormalt at nogle hunkatte stopper med at spise en dag eller
2 før fødslen, meeeeeen.....
ud fra det du fortæller om hendes afførring, kunne det godt lyde som om
hun har haft en smule forstoppelse. Har aldrig selv oplevet det, men i
Politikkens Kattebog (uundværlig for en for en begyndende opdrætter),
nævner de at det kan give lidt problemer ved fødslen. De foreslår at man
giver sin kat sardiner i olie, rå lever (den tanke bryder jeg mig ikke
om) eller andet der virker let afførende.
Det lyder jo dog som om hun kommer af med noget, men det ville nok ikke
skade hvis I kunne lokke lidt olieholdigt med i hende - evt. tun i olie
hvis I har det på lager?

> Hun ligger mest..bevæger sig ikke ret meget..det er vel forståeligt.

Fuldstændig naturligt at de, de sidste par dage, og specielt i timerne
op til befinder sig meget i deres fødekasse, eller et andet sted hvor de
gerne vil ligge.

Er hun begyndt at blive urolig og skrabe i ting - hvis hun er, hvor
længe har hun gjort det, og er det intensiveret ??

Hilsen Trine
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/