bil
Fra : mimi

Dato : 21-02-02 09:10

Hejsa
Puha, nogle gange ville det være lidt nemmere at have en bil. I sådan et
vejr som der er nu er det ihvertfald ikke nemt at komme frem med en
barnevogn. Vi har en halv meter sne og bor på en bakke, så det er ret
svært. Godt jeg går hjemme med min søn, så jeg ikke nødvendigvis skal ud og
kæmpe mig vej gennem snemasserne.
Situationen fik mig til at spekulere på om det kun er mig der lever uden
bil og med barn? Jeg synes alle folk har bil, men vi har hverken råd eller
lyst, da vi heller ikke har kørekort. I visse tilfælde , som idag, ville
det være rart, men det er alligevel ikke nok for at jeg gør noget ud af
det. Er der ikke andre end mig der lever godt og udemærket uden bil i
hverdagen, med barn og mand?
Knuser fra Mimi

Fra : vagn torup

Dato : 21-02-02 09:54

Hej Mimi
Vi har heller ikke bil, ikke engang et kørekort nogen af os og det går skam
fint. Vi bor i Vigerslev, som ligger i Kbh. på grænsen til Hvidovre, så vi
er nogenlunde forsynet med busser.
Hver morgen tar jeg en bus med de 3 største til Vesterbro, hvor de går i
børnehave en tur på ca. 20 min. Det er lidt hårdt ind imellem, da bussen det
meste af dagen kører med 20 min. drift og ikke altid er lige stabil, men for
det meste er det helt ok.
I efteråret tog vi til Ebeltoft på ferie med bus. Det gik også forbløffende
fint. Vi brugte de lokale busser derovre og futtede rundt med vores 4
småunger og så både Kattegatcentret (ca. 1 times kørsel fra Ebeltoft) og
Randers Regnskov (ditto afstand).
Her til maj tar vi til Nykøbing Mors til Jesperhus feriecenter. En tur jeg
er lidt mere nervøs for. Vi skal først med bus til Hovedbanenen og så med
tog til Langå, videre med tog til Skive og så med bus til Nykøbing Mors og
til sidst bus til centret. Det blir nok hårdt, men der ser bare så lækkert
ud, så vi klarer det nok. Det værste bliver den mindste, som på det
tidspunkt er 16 mdr. Hun bliver ikke nem at underholde, men vi fik meget
selvtillid efter turen til Ebeltoft, som bare gik så fint.
MVH Rikke
mimi <a@a.aa> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91BC5D5015B2Amimivilfordmailmedk@193.88.15.201...

Fra : Per S.

Dato : 21-02-02 10:15

--

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
> [...]
> det være rart, men det er alligevel ikke nok for at jeg gør noget ud af
> det. Er der ikke andre end mig der lever godt og udemærket uden bil i

Jo vi er da mange. Jeg har regnet ud at vi kan tage en taxa rigtigt mange
gange for de penge det koster at have bil. Ikke at vi gør det, men det er så
en mulighed vi bruger en gang i mellem uden at have det dårligt over det.
Hvis man bor nogenlunde indenfor det offentlige transportnet kan man klare
meget uden en bil. Jeg synes heller ikke vi har råd nu, og hvis vi havde bil
ville vi ikke kunne rejse også, og det prioriterer vi højere.

kærlig hilsen
Charlotte
www.heartnsoul.dk
Kig ind og se mine malerier

Fra : Michael Thulstrup

Dato : 21-02-02 10:56

Ja, vi har heller ikke bil! Vi bor på Østerbro i København, og synes at der
er så tæt til alting at vi ikke har brug for bil. Vi har lige købt en
Christianiacykel. Og så lejer vi 1-2 gange om året en bil en uges tid for
at besøge familie og venner, og af og til låner vi en bil af
familie/venner - primært hvis vi skal hjemtage en stor ting.

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 21-02-02 16:52

Hejsa !

Vi bor i København Nord Vest med to piger på 1½ og 3 år, og vi klarer os
også fint uden bil. Vi låner en ind i mellem bil af familien, når vi skal på
længere ture, men i dagligdagen går det fint uden bil.

Mange hilsner

Dorthe

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-02-02 17:42

In article <Xns91BC5D5015B2Amimivilfordmailmedk@193.88.15.201>,
mimi <a@a.aa> wrote:

> Er der ikke andre end mig der lever godt og udemærket uden bil i
> hverdagen, med barn og mand?

Ja, men med kone og barn. Vi regner dog med at anskaffe os en dyt i den
nærmeste fremtid.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Lars Fischer

Dato : 21-02-02 23:36

"mimi" <a@a.aa> wrote in message
> Situationen fik mig til at spekulere på om det kun er mig der lever uden
> bil og med barn?

Heller ingen bil her. Jeg cykler til arbejde, min partner tager toget. Vi
har en cykelanhænger til barn og baggage. Vi bor på Østerbro i København,
og vi har sjældent behov for at skulle transportere en masse eller for at
køre langt, så vi har ikke noget at bruge en bil til.

/Lars