- rå kobber = muligheder?
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 21-02-02 02:17

Jeg skal have ADSL til en børnehave. Valget faldt per refleks på
Tiscali, men det er ikke muligt pga. manglende rå kobber:(

Idet jeg vil gå meget langt for at undgå TDC, så søger jeg et
alternativ. Jeg kan se CyberCity tilbyder ADSL via skillefilter, men
er det "ok"?

Altså er Cybercitys løsning tilfredsstillende? Jeg har meget dårlige
erfaringer med CC når det gælder analoge forbindelser, men de er flere
år gamle.

Problemet er samtidig at Københavns Kommune har lavet en samlet aftale
med Mobilix angående billige telefon for alle børnehaver. Derfor vil
de helst ikke droppe Mobilix.

TDC vil ikke levere ADSL med mindre Mobilix ryger ud.

Men kan det lade sig at have ADSL hos cybercity og den analoge telefon
hos Mobilix på delt kobber?

Fra : jlorenzen

Dato : 21-02-02 02:48

Hej Jimmy

Det er noget sludder når man siger der ikke er "rå kobber" fra en
central til abbonent.
Siden telefonens opfindelse har man brugt kobber.....og der vel ikke
blevet mindre af det???!!!
Så er der sagen om "støj" på linien...holder heller ikke da ADSL jo er
A-synkron og derfor ikke behøver samme antal tjeck-bit modtaget som
sendt.
Det handler om rack plads i TDC's fordeler stationer.
TDC ejer apperaturet..og nøglerne.. til skabene hvor andre udbydere
gerne ville installere deres gear.

Det kan sagtens lade sig gøre at have Cybercity og ''Mobilix..Oransje"
på telefonen.
Men, hvis der ligger en kontrakt med Mobilix på ALT dta og telefon
trafik....så er der måske en hage.

Oransje sæller dog ikke længere ADSL, og iflg. købe loven må man ikke
nægte en kunde at foretage valg...

...Lego Island-Online......det vil vi ha'!!

-Jonez

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-02 08:50

"jlorenzen" <jlorenzen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Det er noget sludder når man siger der ikke er "rå kobber" fra en
> central til abbonent.

Ahva?
Der ligger fra starten xx par i et kabel. Hvis de alle er i brug så er
der ikke flere. Medmindre man giver sig til at grave (dyrt)

> Så er der sagen om "støj" på linien...holder heller ikke da ADSL jo er
> A-synkron og derfor ikke behøver samme antal tjeck-bit modtaget som
> sendt.

Du snakker i tåger. Mener du a-synkron eller a-symmetrisk?
Under alle omstændigheder tager du fejl. Linjen skal være af god
kvalitet

> Det handler om rack plads i TDC's fordeler stationer.

Nu var det jo Tiscali der blev spurgt efter, og der er fra TDC's side
forsyningspligt på samhusning

> TDC ejer apperaturet..og nøglerne.. til skabene hvor andre udbydere
> gerne ville installere deres gear.

TDC ejer ikke udstyret. De lejer plads ud til de andre

> Det kan sagtens lade sig gøre at have Cybercity og ''Mobilix..Oransje"
> på telefonen.

Det kunne det ikke tidligere

> Oransje sæller dog ikke længere ADSL, og iflg. købe loven må man ikke
> nægte en kunde at foretage valg...

Nej, ikke hvis de er dominerende. Men Orange skal frivilligt lade CC
komme ind på det kobber de lejer. Det kan de godt nægte. Orange og CC
har (havde?) ikke en aftale om det

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-02-02 10:14

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message
> Jeg skal have ADSL til en børnehave. Valget faldt per refleks på
> Tiscali, men det er ikke muligt pga. manglende rå kobber:(

I har fået et NEJ?

Men ellers se i news:worldonline.dk.adsl.snak

Der går en snak på skillefiltre

> Men kan det lade sig at have ADSL hos cybercity og den analoge telefon
> hos Mobilix på delt kobber?

Nej, det tror jeg ikke..

Men hvad med FWA hos Sonofon?

Så kan I måske lave det om til en Total løsning hos Sonofon senere Da de
vil sætte telefoni på det senere.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-02-02 12:05

On Thu, 21 Feb 2002 10:14:10 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message
>
> I har fået et NEJ?
>
> Men ellers se i news:worldonline.dk.adsl.snak
>
> Der går en snak på skillefiltre

Det hjælper jo ikke hvis Orange/Mobilix ikke vil dele kobberet med
Tiscali.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 21-02-02 12:08

It seems Jesper Skriver wrote:
>Det hjælper jo ikke hvis Orange/Mobilix ikke vil dele kobberet med
>Tiscali.

- og det vil de nok ikke, eftersom de jo har erklæret, at
fremtiden er mobil.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Karin Hansen

Dato : 21-02-02 10:17

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> TDC vil ikke levere ADSL med mindre Mobilix ryger ud.
>
> Men kan det lade sig at have ADSL hos cybercity og den analoge telefon

Hvad med Netexpress. Det vil ikke berøre dit abonnement?

Mvh. Karin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-02-02 10:19

"Karin Hansen" <krh@post.dk> wrote in message

> Hvad med Netexpress. Det vil ikke berøre dit abonnement?

Jo, der skal man stadig være TDC kunde, mens man for regningen særskildt.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-02-02 14:59

Jimmy Damsgård wrote:

> [...]
>
> Altså er Cybercitys løsning tilfredsstillende? Jeg har meget dårlige
> erfaringer med CC når det gælder analoge forbindelser, men de er flere

Der er vist sket et og andet med Cybercity siden dengang.
Jeg har kørt med CC´s ADSL i et år nu, og det har kørt upåklageligt.
Supporten er der heller ikke noget i vejen med.

Så vidt jeg ved, kører deres skillefilterløsning lige så godt.

Jeg kan kun anbefale dem.

> [...]
>
> TDC vil ikke levere ADSL med mindre Mobilix ryger ud.
>
> Men kan det lade sig at have ADSL hos cybercity og den analoge telefon

Jeg tror det nok, men ring til Cybercity og spørg.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 25-02-02 08:52

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in message

> [...]

Hvorfor ikke "bare" bestill en NY telefon linie (alm/ISDN) fra TDC -
de har jo leverings pligt :)
og at der så skal graves nye kabler ned - det er jo ikke dit problem!
Så opsig abonomentet - og BINGO - du har nu kobber nok :)

Dette virkede før i tiden - ved ikke om det kan fixes på denne måde mere
måske ikke så venligt, men effektivt.

MVH
Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-02-02 08:57

Ikke nødvendigvis. Læs evt standardaftalerne på www.tst.dk

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 25-02-02 09:46

> [...]
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Ja ja.. jeg skrev også at jeg ikek var sikker på at dette ville fungerer
mere.
Men jeg mener da at det er vær at undersøge.

MVH
Dennis