Hjælp til ASUS a7v:
Fra : Lipst

Dato : 21-02-02 01:04

Hejsa:
Jeg har lige købt 1 stk. ASUS A7V bundkort + 1 stk. DURON 1 Ghz cpu. ( bios
revision 1007 )

Jeg kan ikke få L..... til at boote! jeg har prøvet, at have følende
grafikkort: voodoo3 3000 = sur røv, matrox G100 = sur røv.

Den stopper ved følgende:

PCI device listing.

Håber i kan hjælpe.
Venligst
Svenne

Fra : Michael Wechter

Dato : 21-02-02 10:41

Start med at fjerne ALT unødvendigt i maskinen: du behøver faktisk kun RAM
og et grafikkort!
Tænd maskinen og tryk DEL (setup) og vælg: Load setup defaults
Hvis du ikke kan komme ind i BIOS, så prøv at udskifte RAM og/eller
grafikkortet.

Michael

Fra : Lipst

Dato : 21-02-02 11:57

Hej!
Jeg har prøvet alt. Det eneste som jeg ikke har afprøvet er, at flashe bios.
Men hvordan skal jeg kunne flashe når jeg ikke kan boote op?????

Jeg er desværre ikke i besiddelse af en ældre cpu.

Kan jeg via "jumpers" snyde den til, at tro at det er en andet cpu end det
det nu er.

Fra : Deaster

Dato : 21-02-02 14:03

> [...]
>
> Jeg er desværre ikke i besiddelse af en ældre cpu.
>
> Kan jeg via "jumpers" snyde den til, at tro at det er en andet cpu end det

Ja hvis du låser den op med blyantricket på L1 broerne.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lipst

Dato : 21-02-02 14:20

"Blyantricket på L1 broerne"
Dette bør uddybes lidt ( MEGET ) mere

M.v.h
Svenne

Fra : Lipst

Dato : 21-02-02 14:23

En tilføjelse: Når maskinen booter op, så skriver den at det er en Athlon
1Ghz cpu, men det er altså en Duron.

Er dette ikke tegn at bios SKAL opdateres.

Svenne

Fra : JGK

Dato : 21-02-02 16:01

http://www.a7vtroubleshooting.com/ og benyt asus.de til dine opdateringer.