fserve mirc og speedstream 2601
Fra : Michael Andersson

Dato : 20-02-02 23:32

Jeg vil gerne køre en fserve i mirc, men kan ikke få det helt til at virke
some det skal.
jeg har en 2mbit/512 fra tdc, og en medfølgende speedstream 2601 router.
Jeg kører et netværk med 3 computere med en switch.

Hvis jeg slår "Host Mapping/NAT" til, med ip'en på pc'en med fserveren, så
kan folk ikke komme ind på min Fserve.
Jeg har læst lidt her og der at nogle mener at det er fordi at tdc har
lukket nogle porte som Mirc skal bruge, selvom jeg havde lidt svært ved at
tro det.
Efter "alt for mange timer" er jeg kommet frem til at det er lykkedes mig at
køre en Fserver, hvis jeg bruger følgende indstilling:
Den eneste af det "Avancerede konfigurationer" jeg har slået til er
"Specielle internet applikationer", hvor jeg har sat
både ind og udgående til TCP og brugt et port område fra 1024-7025 på begge.
Nu virker Fserveren fint på min computer, og folk kan downloade fra mig og
alt muligt.....INDTIL! en af de to andre computere på mit netværk går på
internettet(måske blot det at de bruger lan), så dør internet forbindelsen
på pc'en med fserve, og den kan ik surfe på nettet, før den rebootes.
Nogen der har et forslag til hvordan jeg får min Fserve til at køre, og
samtidigt har internet adgang fra alle pc'er?