Class i select
Fra : Sinkbæk

Dato : 20-02-02 23:20

Hej!

Jeg har lavet en class på en select sådan:

<select name="modtager" class="kontakt">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
</select>

- med tilhørende css i eksternt stylesheet:

select.kontakt { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 11px; font-style: normal; font-weight: normal; font-variant:
normal; color: #000000; background-color: #FFFFFF; border: 1px #6291BF
solid }

Problemet er så, at dette ikke virker i Netscape 4. Der kommer bare små
kasser lige under select, og alt hvad der skulle kunne vælges med
rullegardin-menuen står i en pærevælling

Hvordan retter jeg fejlen?

Mvh.
-Sinkbæk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-02-02 00:18

"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> skrev

> Problemet er så, at dette ikke virker i Netscape 4. Der kommer
> bare små kasser lige under select, og alt hvad der skulle kunne
> vælges med rullegardin-menuen står i en pærevælling

NN4 forstår ikke

> border: 1px #6291BF solid

Den vil lave det nummer du beskriver - og når det ikke forstår en enkelt
ting, glemmer den resten af definitionen.

Glem NN4 - det er en forældet browser, der ikke er værd at ofre tid på.

Hvis du VIL have disse brugere med, kan du lave en speciel css, kun til
NN4-brugere, hvor det avancerede er sorteret fra.

--
Allan

Fra : Sinkbæk

Dato : 21-02-02 08:31

> Glem NN4 - det er en forældet browser, der ikke er værd at ofre tid på.
>
> Hvis du VIL have disse brugere med, kan du lave en speciel css, kun til
> NN4-brugere, hvor det avancerede er sorteret fra.

Hvordan laver jeg et specielt link/stylesheet til NN4?

-Sinkbæk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-02-02 09:02

"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> skrev

> Hvordan laver jeg et specielt link/stylesheet til NN4?

Du kan gøre sådan:

<link href="menu_nn4.css" rel="stylesheet" type="text/css">

.... hvor menu_nn4 er dem amputerede version. NN4 læser kun den
øverste linie, fordi den ikke kender @import. Version-5- browsere
vil læse begge linier, hvor det er den sidst indlæste der bliver anvendt.

Vil du også lave noget specielt til for eksempel IE4, kan du gøre sådan:

<script type="text/javascript">
if(document.layers){
document.write('<link href="menu_nn4.css" rel="stylesheet" type="text/css">')
}
else{
document.write('<link href="menu_ie4.css" rel="stylesheet" type="text/css">')
}
</script>

God fornøjelse!

--
Allan

Fra : Sinkbæk

Dato : 21-02-02 11:27

> ... hvor menu_nn4 er dem amputerede version. NN4 læser kun den
> øverste linie, fordi den ikke kender @import. Version-5- browsere
> vil læse begge linier, hvor det er den sidst indlæste der bliver anvendt.

Kan det også læses af IE 4 ? Netscape 5 og 6?

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-02-02 13:03

Jeg skrev:

> [...]

Hermed mener jeg at browsere under version 5 ikke forstår
@import - det er netop dette hack du kan udnytte

Prøv selv at eksperimentere med det i de forskellige browsere,
så vil du blive meget klogere.

--
Allan

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 22-02-02 12:00

Sinkbæk wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan retter jeg fejlen?

Som Allan skriver: NN4 er ikke god til CSS paa forms.

Her er 2 links til nogle tricks:

Skjul udvalgte CSS-koder for Netscape 4
http://www.html.dk/artikler/00014/

Forskellige stylesheets efter browser og operativsystem
http://www.html.dk/scripts/asp/00018/

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk