Lee ladeudstyr
Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 20-02-02 22:05

Er der nogen i gruppen der har købt ladeudstyr direkte fra LEE fabrikssalg i
USA, og i så tilfælde hvad erfaring har I med hensyn til priser, told og
moms, og leveringstider.

Med venlig forespørgsel
Bjarne Aa (Bornholm)

Fra : Erik Prestmo

Dato : 21-02-02 17:37

Virket helt utmerket.

Frakt på toppen, så toll og på toppen av det igjen moms.

1 dollar == ca 13 kroner det dekker alt.....

Bjarne Aakerman <aakerman@post8.tele.dk> skrev i

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 22-02-02 16:38

"Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> wrote in message

Erik........du skriver at det er helt fint at bestille direkte ved
fabrikanten - det er det måske også, men lige nu går jeg og venter på et
lee-anniversary som ikke er leveret endnu. Jeg bestilte sættet d. 5
januar og samme dag blev ordren bekræftet. Mine penge blev ligeledes
tappet fra min konto - alt vel såvidt. Problemet er bare at jeg endnu
ikke har modtaget sættet. Jeg har klaget min nød til fabrikken og de har
spist mig af med at der kan gå helt op til 6 måneder før det ankommer.
Det er sku da ikke en ordentlig måde at drive forretnijng på. De burde
da imformere kunderne om den ekstreme leveringstid. Havde jeg vidst det
havde jeg aldrig bestilt sættet. LAD MIG HERMED ADVARE ANDRE OM IKKE AT
KØBE PÅ DENNE MÅDE, HVIS DET ER REGLEN OG IKKE UNDTAGELSEN.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Anders Chr. Lassen

Dato : 22-02-02 21:42

Hej.

Jeg har godt nok aldrig købt jagtudstyr o.lign. i staterne. Men begge min
cykler er købt 'Over There'.
Jeg har fået dem fra hhv. en fabrik og en forhandler. De er blevet leveret
med DHL og UPS, og der er ikke problemer, hvis du bruger store
internationale kurer/transport-firmaer. De kan levere på 3-5 dage (Og så
kommer det danske toldvæsen, der begge gang har beholdt mine sager i 8-10
dage)
De er godt nok lidt dyrere i fragt end US Postal service, men de leverer til
gengæld rimeligt hurtigt. Og så ordner de også eventuel told/moms, hvis det
kommer ind i billedet. Og sagerne er forsikret under transporten.

Håber det kan bruges.

ACL.

Lars Beck Jensen wrote:

> [...]
> havde jeg aldrig bestilt sættet. LAD MIG HERMED ADVARE ANDRE OM IKKE AT
> KØBE PÅ DENNE MÅDE, HVIS DET ER REGLEN OG IKKE UNDTAGELSEN.

\\\//
(o o)
----ooO-(_)-Ooo----------------------------------------------------------------

* Anders Chr. Lassen
* Borgmester Jørgensensvej 3, 179
* 9000 Aalborg
* e-mail: lassen99@civil.auc.dk
* Phone: +4599342179/+4520838404
* CheckOut: www.protein.auc.dk/~soren99
* Possible Cause Of Death: 126 Years of Living.....

Fra : Erik Prestmo

Dato : 23-02-02 00:50

Lars Beck Jensen <heeman72@hotmail.com> skrev i
> [...]
> havde jeg aldrig bestilt sættet. LAD MIG HERMED ADVARE ANDRE OM IKKE AT
> KØBE PÅ DENNE MÅDE, HVIS DET ER REGLEN OG IKKE UNDTAGELSEN.

Statistisk sett er du på tynn is:

Du har handlet en eneste gang og hevder at du må vente i 6 mnd.

Det har du ikke belegg for foreløpig.....

For det andre: jeg vedder på at forklaringen fra Lee var *litt* mer innfløkt
enn du gir dem kreditt for:

Etter 11. september har mangt og mye forandret seg i USA, ikke minst
postgangen.

Det er nok det Lee tar høyde for her. Jeg vil tro at når du får varene,
kommer poststemplet til å vise at Lee postla en dag (arbeidsdag) eller to
etter at du sendte inn din ordre, om den ikke gikk samme dag...

Post kan bli liggende i containere og vente på tur over Atlanteren...

Men det du har bestilt KOMMER fram!

Selv har jeg handlet gang pågang på gang på gang....

Det er min erfaring at selskaper som selger våpenrelatert utstyr i USA er
LANGT ærligere enn tilsvarende i Skandinavia.

Sjekka kalenderen akkurat nå: du har venta i 7 uker, ikke 26. Det er for
øvrig uvanlig, 3 - 4 uker pleier å være normalt. Tipper du har varene om ei
ukes tid.

Men du er vel for liten til å poste her at din advarsel var bare tull, etter
at pakken har kommet, og at
du er blitt rammet av postverkets uransakelige veier?

ErikP

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 23-02-02 17:27

Hej Erik Prestmo
Det du siger om køb i staterne, ligner det jeg hidtil har erfaret, jeg har
flere gange købt modelfly artikler fra div firmaer i staterne, og det er
gået hurtigt næsten hver gang, det bedste var engang fra Californien, "38
timer fra afsendelse til modtagelse, og det på Bornholm", jeg vil vædde på
at den halve tid gik med at få pakken fra København til Rønne.

Mvh. Bjarne Aa

Fra : Erik Munck

Dato : 22-02-02 15:30

Pas nu på med alt det krudt.

Muncken

"Bjarne Aakerman" <aakerman@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> USA, og i så tilfælde hvad erfaring har I med hensyn til priser, told og

---