Asus Slot1 adapter til Celeron - hvor find~
Fra : NN@nat.net

Dato : 20-02-02 19:41

Hej,

Jeg har støvet rundt omkring, men er ikke lykkedes med at finde
denne adapter til mit gamle Asus P2B MB.

Er der en der har et tip?

TIA

Erling O

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-02-02 20:44

> Jeg har støvet rundt omkring, men er ikke lykkedes med at finde
> denne adapter til mit gamle Asus P2B MB.

www.jumbo.dk

De har fc-pga/ppga->slot1 converters for 115,- leveret ved forudbetaling.

Mvh. Søren

Fra : Henrik

Dato : 20-02-02 23:52

Og den spiller 100 o/o med en celeron 900/1100 i mit Abit BE6-2 slot 1
board

Henrik

Fra : NN@nat.net

Dato : 21-02-02 10:34

Tak for hjælpen begge to.

Erling O

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-02-02 18:13

<NN@nat.net>:
Sorry. Although I'm listed as a best-preference MX or A for that host,
it isn't in my control/locals file, so I don't treat it as local. (#5.4.6)

--- Below this line is a copy of the message.

> Hej,
>
> Jeg har støvet rundt omkring, men er ikke lykkedes med at finde
> denne adapter til mit gamle Asus P2B MB.
>
> Er der en der har et tip?

Hej, det var mig der tippede dig om jumbo computer. Jeg tænkte om du ikke
ville skrive til mig når du havde fået cellyen/PIII'en installeret, for jeg
er lidt nysgerrig om hvor hurtigt en processor boardet kan tage. Har hørt en
sige at han kørte med en 900MHZ der kørte 1200? er ikke helt sikker... Nå
men jeg har ikke selv fået købt en processor til den endnu (kører med en
slot1 celly 300@450) og ville bare gerne høre om det kører fint med fx. en
1GHz hvis det er sådan noget du har tænkt dig at installere.

Mvh. Søren

Fra : NN@nat.net

Dato : 22-02-02 10:58

On Thu, 21 Feb 2002 18:12:35 +0100, "Søren Christensen"

Naturligvis, Søren. Pt. er jeg som du i den undersøgende fase.
Min P2B er i øjeblikket udstyret med en PII-350 og meget står og
falder med om jeg kan få fat i en billig større PII/PIII. Lykkes
det ikke, vil jeg nok eksperimentere med en adapter og en
Celeron.

Venlig hilsen
Erling O

Fra : Peter Pan

Dato : 23-02-02 12:13

<NN@nat.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> falder med om jeg kan få fat i en billig større PII/PIII. Lykkes
> det ikke, vil jeg nok eksperimentere med en adapter og en

Så kunne jeg måske lige fortælle lidt om mine erfaringer...

P2B kan i 90% af alle revisioner af boarded kun levere ned til 1,8 volt til
processoren. Alle CuMine processorer kører 1,5-1,75 volt.
Derfor skal man bruge en converter hvor man kan indstille volten til 1,8. Og
så ellers give processoren 1,8 volt og ikke det den er beregnet til. Det kan
give varme problemmer hvis man ikke har kølingen iorden, men ellers burde
det ikke være det store problem.
(Der findes også convertere med voltage regulatorer, som kan levere lavere
volt til processoren, men de er helt ude i hampen hvad angår prisen)

Ellers ligger valget på Pentium 3 1.000 MHz (10*100 MHz versionen, umulig at
finde i socket370), eller Celeron 1.000 MHz. (nem at finde) Og så en
converter med mulighed for at sætte volten på. Og nyeste BIOS self.

Celeron 1100 MHz og Pentium3 1100 MHz kan IKKE bruges pgr. en bug i biosen,
som forhindre at køre 11*100. Processorne kan godt bruges, men skal køre
11*66="bad idea".

Mvh
Anders

Fra : NN@nat.net

Dato : 24-02-02 08:50

On Sat, 23 Feb 2002 12:13:26 +0100, "Peter Pan" <.@anders.dk>
wrote:

> [...]

Tak, Anders!

Venlig hilsen
Erling O

Fra : HM

Dato : 24-02-02 17:27

http://www.overclockers.com/

Her er der en database hvor det klart fremgår hvilke typer der
er OC- venlige samt mestendels lidt oplysninger om køler/volt.

Jeg har overclocket P2B + P3B + diverse andre 566-600
op omkring 900 - 950, med golden orb, vær opmærksom på
at den nye celeron 1200 der nemt kører 1.6 G desværre kræver
en helt speciel adaptor, så kik efter de mindre modeller

Hvis P4 så er Northwood 1.6A den optimale @2.4 G

HM

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-02-02 04:25

> Så kunne jeg måske lige fortælle lidt om mine erfaringer...

Tak for de vise ord!

/Søren