E-mail opsætning på T39
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 20-02-02 19:39

Hejsa

Jeg har lige fået en ericsson t39 og undrer mig over hvordan jeg får sat min
teledanmark e-mail konto op på denne!

Jeg kan godt checke min e-mail via wap, men hvordan gør jeg når jeg vil
checke e-mail under besked menuen?

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 20-02-02 20:10

Det skal nok lige tilføjes at jeg har et oncable Esenet abonnement hvor jeg
ikke har tilladelse til at koble på deres almindelige opkaldspuljer!

Fra : Claus Rolsted

Dato : 20-02-02 20:24

"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt checke min e-mail via wap, men hvordan gør jeg når jeg vil
> checke e-mail under besked menuen?

Prøv at se
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=lang_da|lang_en|lang_no|lang_sv|lan
g_de&selm=1011981688.405432%40kollegiegaarden.dk
..

Claus Rolsted

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 20-02-02 21:16

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote in message
> [...]
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=lang_da|lang_en|lang_no|lang_sv|lan
> g_de&selm=1011981688.405432%40kollegiegaarden.dk

Jeg har prøvet at kigge på det men kan altså ikke få det til at virke..

Kan du ikke nævne trin for trin hvordan det gøres?

For jeg skal først have lavet en dataforbindelse hvor jeg ringer op. Og så
skal jeg have lavet en e-mail konto hvor den checker mailen.

MVH
Martin Mathiesen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 21-02-02 01:15

> [...]
>
> For jeg skal først have lavet en dataforbindelse hvor jeg ringer op. Og så
> skal jeg have lavet en e-mail konto hvor den checker mailen.

Ok. Først og fremmest skal jeg nævne, at jeg ikke kender T39, så jeg skal
ikke kunne sige præcis, hvordan du går ind i menuerne, men ved pop3-serveren
skal du angive den POP-server du benytter hos din mailudbyder. Ved
smtp-server skal du angive den server, du ringer op via (den du kobler op
via), for ellers kan du ikke sende mails.
Jeg bruger eksempelvis Get2net til at koble op med, og benytter derfor g2n's
smtp-server og g2n's opkaldsnummer. Den emailadresse (og derfor den
pop3-server), jeg bruger, er derimod hos Tiscali.

MOBIL EMAIL OPSÆTNING (skulle gælde for alle)
her vist som det virker hos mig på min Panasonic GD93, og med WOL som
emailkonto, men med get2net som opkaldsforbindelse. De oplysninger, som er
afhængige af hvilken Internet udbyder man har, er markeret med *.

I denne menu indtaster man sin opsætning, under de forskellige punkter som
er vist herunder

Profilnavn WOL @ GET2NET (Kan du skrive som du vil)
## FØLGENDE INDSTILLES EFTER DIN EMAIL-UDBYDER (hos mig=WOL): ##
E-mail adresse rxxx@xxxonline.dkNOSPAM *
SMTP server smtpserver.get2net.dk *
POP3 server mail.worldonline.dk *
POP3-konto XXX (="username") *
Password XXX (="password") *
Mail-modtagelse Slet ej besk (er valgbar)
## FØLGENDE INDSTILLES EFTER DIN OPKALDSFORBINDELSE (hos mig=GET2NET): ##
Opkaldsnummer +4577307731 *
Kredsløbtype ANALOG
Opkalds-ID XXX (="username") *
OpkaldsPassword XXX (="password") *
Primær DNS 195.082.195.101 *
Sekundær DNS 129.142.007.101 *
Når det sidste er tastet ind kommer der til at stå UdbyderNavn = WOL @
GET2NET (eller hvad man nu valgte øverst)
Her trykker man på "Vælg".

E-mail-funktionen virker ikke med alle mailservere/udbydere. Virker fint med
Sonofon Internet, Opsia, Mobilix og Get2net, men IKKE med Netbasis, Nettid,
Woldonline (jeg har læst, at nogen i NG har spurgt dem, og svaret er, at det
ikke er noget, der kommer i den nærmeste fremtid. Derfor benytter jeg
get2net som opkaldsforbindelse (har oprettet et gratis abonnement), men en
lang række andre kan også anvendes) og cybercity free.
Nogen i NG'en havde problemer med T39. Det viste sig at ind og udgående
postserver (for TDC-emailkunder) IKKE skal hedde pop3.mail.dk og
smtp.mail.dk som normalt, men derimod skal de angive ip-adresser istedet. De
hedder pop3: 195.41.46.150, smtp: 195.41.46.134 (hvis du kobler op via TDC.
Hvis du ikke kobler op via TDC, så benyt ip-adressen for den udbyders
smtp-server, du kobler op via) . Hvis det er en TDC email du har, skulle det
gerne fungere nu. Det har det gjort på andres. Desuden behøver du ikke at
have data abb. på dit mobil-abon. Du kan sagtens køre uden, men vist 'kun'
med 9600 hastighed.

Held og lykke.

Claus Rolsted

Fra : Bill

Dato : 20-02-02 20:50

Jeg har fra TDC fået følgende opskrift:

Opsætning af e-mail konto: (Vejledningen er kun gældende for en
TDC-Internet/Opasia mail konto)
Vælg Meddelelser med "pil højre/venstre" og tryk "YES"
Vælg Indstillinger med "pil højre/venstre" og tryk "YES"
Vælg f.eks. profilen E-mail med "pil højre/venstre" og tryk "YES"
Vælg Angiv konto med "pil højre/venstre" og tryk "YES"
Vælg Tilføj ny? med "pil højre/venstre" og tryk "YES" Indtast kontonavn og
tryk "YES"
Vælg Tilslut via med "pil højre/venstre" og tryk "YES"
Vælg Internet med "pil højre/venstre" og tryk "YES" Vælg POP3-server med
"pil højre/venstre" og tryk "YES"
Indtast "pop3.mail.dk" og tryk "YES" Vælg POP3-port med "pil
højre/venstre" og tryk "YES"
Indtast "110" og tryk "YES" Vælg Postkasse med "pil højre/venstre" og tryk
"YES"
Indtast den 12-cifrede bruger-ID og tryk "YES"
Vælg Password med "pil højre/venstre" og tryk "YES"
Indtast password'et til postkassen og tryk "YES"
Vælg SMTP-server med "pil højre/venstre" og tryk "YES" Indtast
"smtp.mail.dk" og tryk "YES"
Vælg SMTP-port med "pil højre/venstre" og tryk "YES" Indtast "25" og tryk
"YES"
Vælg E-mail-adresse med "pil højre/venstre" og tryk "YES"
Indtast kontoens email-adresse og tryk "YES"
Herefter udfyldes flg. punkter efter ønske og behov: Fra navn Underskrift
Kopiér udg. Søgeinterval Menupunktet
forlades med et langt tryk på "NO"

Hentning af mails foregår via 21210000