IDE 66 under winXP
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-02-02 16:25

Jeg har et abit BE-6 II bundkort med en IDE-66 controller, jeg kan bare ikke
få den til at virke under xp, der er ingen problemer under 98 og ME, det er
en onoard controller af mærket Highpoint, den hedder HPT366 Ultra DMA 66
controller

.....en anden lille ting, jeg kan ikke få mit bundkort til at virke med mere
end 256mb ram, så går windows kold....98, me, xp, 2000, jeg har prøvet flere
forskellige kombinationer af ram, 1x128+1x256, 2x256, 3x256, 2x256+1x128,
2x128+1x256, alt sammen er mærkevare ram, apacer eller MCT, og det virker
fint på min anden maskine, med et BP-6 bundkort fra abit

mvh
Rasmus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-02-02 17:25

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev....

> [...]
> problemer under 98 og ME, det er en onoard controller af mærket
> Highpoint, den hedder HPT366 Ultra DMA 66 controller

Jeg har et BE6 II 2.0 med en HPT370'er på. Det virker fint. XP finder
den selv og har en indbygget driver der også understøtter 366'eren.
Måske skulle du prøve med en bios opdatering? Nyeste bios opgraderer
netop HPT366'erens bios til version 1.25.

> ....en anden lille ting, jeg kan ikke få mit bundkort til at
> virke med mere end 256mb ram, så går windows kold....

Bundkortet kan godt finde RAM? Prøv at sætte "update ESCD" til yes i
bios.

Min XP kører fint med 2x256Mb+1x128Mb Apacer RAM.

Muligvis hjælper en ny bios også på det problem.

http://www.abit.com.tw/eng/download/bios/bios-be6r2.htm#01

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Anker

Dato : 20-02-02 21:13

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en onoard controller af mærket Highpoint, den hedder HPT366 Ultra DMA 66

Hejsa
Der findes en som virker på disse adresser:
Find Highpoint mappen.

ftp://geerynet.d2g.com/
ftp://24.168.218.243/

--