Britney Spears i 'Crossroads'
Fra : Martin Møller

Dato : 20-02-02 15:58

Har netop læst på MSN at Britney Spears har lavet en film ved navn
'Crossroads'. Sikkert old news, men alligevel: Hvorfor undrer jeg mig ikke
over, at det måtte komme?
Det må vel være den film, der, lige nu, kan udråbes til det værste bræk, der
længe er lavet...Endda uden at man har set lortet...

Jeg fristes til, ligesom Janice fra 'Friends' at udbryde: "Oh My
Gaaawwwddd"!

--
Mvh. Martin

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-02-02 16:24

Martin Møller wrote:

> [...]

> Det må vel være den film, der, lige nu, kan udråbes til det værste bræk, der
> længe er lavet...Endda uden at man har set lortet...

Tjaaa... den er allerede blevet sammenlignet med Mariah Carey's Glitter
så det må da være en sikker succes ;)

Fra http://dfw.citysearch.com/E/M/DALTX/0000/15/10/cs1.html
"A better question is which is more entertaining, and on that score
Crossroads falls short simply because Mariah Carey's Glitter was more
over-the-top ludicrous and therefore more fun to watch."

> Jeg fristes til, ligesom Janice fra 'Friends' at udbryde: "Oh My
> Gaaawwwddd"!

Og vi andre venter i spænding (eller frygt) på Beyonce's præstation i
den nye Austin Powers film.

/Robert

Der dog hverken har set Glitter eller Crossroads

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 20-02-02 16:59

Den lille smule jeg kendte til den var at Britney havde en art
cameo/birolle, men ak!
Da jeg lige kiggede på imdb fandt jeg følgende: Rated PG-13 for sexual
content and brief teen drinking - hvad vil man så helst se? Britney nøgen
eller stangstiv.
hygge
Nicolai

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 21-02-02 00:00

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> wrote in message
> hvad vil man så helst se? Britney nøgen eller stangstiv.

Begge dele.

Jacob

Fra : adrian.M.

Dato : 20-02-02 17:42

*GG* it sucks!
men det er jo bare min menning har bla set traileren (for lang tid siden) og
jeg kna sige at filmen er allerde ud på nettet i mpg avi format
hilsen
adrian

Fra : Rhythm

Dato : 20-02-02 22:40

"Martin Møller" <RemovEmartin@sophusmedical.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længe er lavet...Endda uden at man har set lortet...
>
> Jeg fristes til, ligesom Janice fra 'Friends' at udbryde: "Oh My

Hørte om den i tv. De amerikanske anmeldere skreg så meget af grin over
hendes dårlige
skuespilleri at de var nød til at forlade salen. Sagde de ihvertald på
E-News.

Mvh
Rhythm

Fra : n k p

Dato : 21-02-02 03:15

Desværre er den eneste mulige grund til at se filmen blevet cuttet:
http://www.drudgereport.com/flash2.htm

Fra : Kim Grandjean

Dato : 21-02-02 16:24

"n k p" <XXXtreforkXX@XXXXyahooXX.XXXcomXXX> wrote in message

> Desværre er den eneste mulige grund til at se filmen blevet cuttet:
> http://www.drudgereport.com/flash2.htm

Du siger altså at man skal springe biografpremieren over, og vente på S.E.
DVD udgaven...

Venligst
Kim

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-02-02 09:52

> [...]
der
> længe er lavet...Endda uden at man har set lortet...

Se dog filmen inden du dømmer

Fra : Martin Møller

Dato : 21-02-02 11:06

Per Kristensen wrote:

> Se dog filmen inden du dømmer

Næh. Du har ikke fattet min pointe.

--
Mvh. Martin

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-02-02 15:41

> Næh. Du har ikke fattet min pointe.

Hvad er din pointe, for jeg er tildels enig med Per? Hvis du ikke selv har
set den, så må du vel i det mindste henvise til et eller andet der tyder på
at du har ret, andet end at frk. Spears er med i den. Jeg har ingen anelse
om BS er en god eller dårlig skuespiller. Det klip jeg så i Jay leno
afslørede ikke hverken det ene eller det andet. Og selv om hun evt. gør det
mindre godt, så kan det jo også hænges op på instruktøren eller
manuskriptet. Hvorfor er det at du mener at Crossroads er det værste bræk
nogensinde?

Joakim

Fra : Martin Møller

Dato : 21-02-02 16:05

Joakim Lauridsen wrote:

> Hvad er din pointe, for jeg er tildels enig med Per?

Min pointe er, at jeg synes det er til at brække sig over, at Britney Spears
nu også skal være skuespiller. Det er et enormt PR-stunt for hende, og da
markedet i forvejen er oversvømmet af latterlige teenagekomedier mv., er det
for mig prikken over i´et, at Britney Spears er med i én. Det kan godt være,
at nogle folk er glad for alt det sukkersøde plidderpladder Hollywood
spytter ud, men det er jeg sgu ikke.
Og selvom jeg ikke har set filmen, kan jeg sagtens have den holdning, at
hele ideen med at Britney Spears er med i en film er direkte idiotisk. 756
personer på IMDb deler den holdning:

http://us.imdb.com/Title?0275022

> Hvorfor er det at du mener at Crossroads er det værste bræk nogensinde?

Læs hvad jeg skriver. Jeg skrev "...værste bræk, der længe er lavet".

--
Mvh. Martin

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-02-02 16:28

> [...]
være,
> at nogle folk er glad for alt det sukkersøde plidderpladder Hollywood

Hvad nu hvis det viser sig at frk. Spears er en ganske udmærket
skuepspillerinde. Og hvorfor skal hun som sangerinde være afskåret fra en
mulig karriere i Hollywood? Madonnas første forsøg i Hollywood var heller
ikke specielt vellykkede, med hun endte med en oscar (nominering? jeg kan
ikke huske det) Og Jennifer Lopez klarer sig vel egentlig også hæderligt.
Det kan godt være at du er ved at brække dig over at Spears gerne vil være
skuespiller, men det gør hende ikke automatisk til en dårlig en af slagsen,
eller hendes film til makværk. At det muligvis er tilfældet, kan du vel
dårligt udtale dig om før du har set den. Det her ligener for mig en omvendt
Thomas Mouritsen ...

> [...]
> hele ideen med at Britney Spears er med i en film er direkte idiotisk. 756

Hvis ikke alle, så har en stor del af dem nok set filmen før de sabler den
ned på princippet alene. Og hvis det ikke er tilfældet, men at de som dig
sabler den ned fordi de har noget imod Britney Spears, så kan jeg alligevel
ikke bruge deres latterlige kommetare til noget som helst.

Det være sagt, så tror jeg såmænd ikke at Crossroads er en god film heller.
Det vidner dens karakter på Rottentomatoes om.
<http://www.rottentomatoes.com/movie-10000883/reviews.php> Men den er trods
alt åbenbart et stykke over McTiernans genindspilning af
Rollerball.<http://www.rottentomatoes.com/movie-1112343/reviews.php> som
indtil videre har den dårligste tomatoemeter rating jeg endnu har set.

Desuden lader det til at det er trenden lige nu med dårlige film. kun 2 af
de øverste 10 på boxoffice listen har en "fresh rating"
<http://www.rottentomatoes.com/movies/box_office.php>

> Læs hvad jeg skriver. Jeg skrev "...værste bræk, der længe er lavet".

Gør det nogen forskel? Meningen er vel stort set den samme, plus at du ikke
aner hvad du taler om, da du ikke har set den. Sålænge at du udelukkende
basere den holdning på janteloven, eller hvad det nu måtte være, der gør at
du ikke kan holde BS ud, så mener jeg stadig ikke du har belæg for den
udtalelse.

Joakim

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-02-02 17:05

> [...]
> eller hendes film til makværk. At det muligvis er tilfældet, kan du vel
> dårligt udtale dig om før du har set den. Det her ligener for mig en

Lopez medvirkede i film før hun udgav sin første CD.

Men et godt eksempel er Cher, som har vundet en Oscar.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-02-02 17:40

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Lopez medvirkede i film før hun udgav sin første CD.

I princippet er der vel ikke noget i vejen for, at en musiker kan udvikle
sig til en fin skuespiller . Det er set før (tag f.eks. Frank Sinatra). Det
er nok bare længe siden. Jeg synes personligt, at det er langt værre, når
det går den anden vej. Tænk på Don Johnsons, Philip Michael Thomas' eller
Eddie Murphys mere eller mindre pinlige forsøg. Eller hvad med John Wayne
for den sags skyld (hans album er tilsyneladende blevet genudgivet).

MVH
Jens

Fra : Martin Møller

Dato : 21-02-02 17:11

Joakim Lauridsen wrote:

> [...]
> ikke huske det) Og Jennifer Lopez klarer sig vel egentlig også hæderligt.

Jeg synes Jennifer Lopez er en forholdsvis dårlig skuespiller. Jeg kendte
hende dog fra film, før det gik op for mig hun var sangerinde.

> Det kan godt være at du er ved at brække dig over at Spears gerne vil være
> skuespiller, men det gør hende ikke automatisk til en dårlig en af
slagsen,
> eller hendes film til makværk.

Næh, sikkert ikke. Det kan godt være, at du er ved at klappe over at Spears
er blevet skuespiller, men det gør hende ikke automatisk til en god en af
slagsen eller hendes film til vidundere.

>At det muligvis er tilfældet, kan du vel
> dårligt udtale dig om før du har set den. Det her ligener for mig en
omvendt
> Thomas Mouritsen ...

Hvorfor skal Thomas nu blandes ind i det? Jeg baserer mine udtalelser på
det, jeg har læst og på mine egne aversioner mod Britney Spears.

> Hvis ikke alle, så har en stor del af dem nok set filmen før de sabler den
> ned på princippet alene.

Det kan du da ikke vide.

> Og hvis det ikke er tilfældet, men at de som dig
> sabler den ned fordi de har noget imod Britney Spears, så kan jeg
alligevel
> ikke bruge deres latterlige kommetare til noget som helst.

Så lad være.

> [...]
> Rollerball.<http://www.rottentomatoes.com/movie-1112343/reviews.php> som
> indtil videre har den dårligste tomatoemeter rating jeg endnu har set.

Den har jeg ikke set. Jeg udelukker ikke, den er værre end 'Crossroads', men
jeg tvivler.

> Desuden lader det til at det er trenden lige nu med dårlige film. kun 2 af
> de øverste 10 på boxoffice listen har en "fresh rating"
> [...]

Ja.

> [...]
at
> du ikke kan holde BS ud, så mener jeg stadig ikke du har belæg for den

Sniksnak. Vi taler forbi hinanden. En gang til for Prins Knud: Jeg er træt
af, at personer som Britney Spears o.a., automatisk brygger mere suppe på
deres succeser.
Jeg kan f.eks. ikke udstå Popstars og al den hyping TV2 har stået for. Hvis
de f.eks. skulle medvirke i en film, ville jeg da, ligesom hér, også påstå,
at det må være noget være møg. Længere er den ikke. Jeg bedømmer aldrig
film, på forhånd uden jeg har set dem, dette tilfælde undtaget, men det er
kun fordi jeg simpelthen er så indædt træt at Britney Spears og andre
wannabes, der uden hæmninger skovler penge i kassen, på ting som egentlig er
noget makværk, men som udelukkende overlever, fordi "det er jo Britney
Spears" !!! Muligt at 12-årige tøser er vilde med dem og al det der... det
er jeg bare ikke.

--
Mvh. Martin

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-02-02 18:28

> Jeg synes Jennifer Lopez er en forholdsvis dårlig skuespiller. Jeg kendte
> hende dog fra film, før det gik op for mig hun var sangerinde.

Og det skal du have lov til

> [...]
> er blevet skuespiller, men det gør hende ikke automatisk til en god en af
> slagsen eller hendes film til vidundere.

Jeg udfordrer dig hermed til at finde hvor jeg har påstået det. Jeg har ikke
udtalt mig om hvorvidt Britney Spears er en god skuespiller eller om hendes
film er god. Jeg er på ingen måde ved at klappe over noget som helst i denne
sammenhæng. Personligt kunne jeg ikke være ret meget mere ligeglad med om
hun laver film eller ej.

> Hvorfor skal Thomas nu blandes ind i det? Jeg baserer mine udtalelser på
> det, jeg har læst og på mine egne aversioner mod Britney Spears.

Ja især det sidste er præcis hvorfor jeg blander Thomas ind i det her. Dine
egne aversioner mod hende kan du ikek med nogen rimelighed bruge til at
bedømme en film du ikke har set. Du kan, og bør nok holde dig til at bruge
dem til at undgå at se filmen.

> Det kan du da ikke vide.

Det ved jeg heller ikke, og jeg har også sat et "nok" ind i sætnigen. Men
jeg går stadigvæk udfra at det er tilfældet, da folk ellers ikke har noget
brugbart grundlag til at kritisere filmen, som du gør her. Det kan meget vel
tænkes at det er en gang hø, og det er der meget der tyder på, men hverken
du, jeg eller andre kan vel give filmen en retfærdig karakter uden at have
set den, for slet ikke at tale om at skrive en anmeldelse. Eller jo du mener
sikkert at din aversion mod popdronningen er mere end rigeligt basis for en
udførlig og saglig kritik eller hvad?

> Den har jeg ikke set. Jeg udelukker ikke, den er værre end 'Crossroads',
men
> jeg tvivler.

På hvilket grundlag andet end at du hader Britney Spears og alle hendes
talenter?

> Sniksnak. Vi taler forbi hinanden. En gang til for Prins Knud: Jeg er træt
> af, at personer som Britney Spears o.a., automatisk brygger mere suppe på
> deres succeser.

Men på hvilken måde kan du vurdere en films kvalitet alene ud fra det?

Joakim

Fra : Martin Møller

Dato : 21-02-02 19:44

Joakim Lauridsen wrote:

> Spears
>
> Jeg udfordrer dig hermed til at finde hvor jeg har påstået det.

Du har ikke påstået det. Og jeg har ikke påstået, at du kan lide hende. "Det
kan godt være" betyder med andre ord "at du måske godt" kan lide hende. Det
ved jeg ikke. Eller det ved jeg nu, at du hverken er for eller imod hende,
altså bare ligeglad.

[SNIP]

> Du kan, og bør nok holde dig til at bruge
> dem til at undgå at se filmen.

Det har jeg eddermame også tænkt mig.

>Det kan meget vel tænkes at det er en gang hø, og det er der meget der
tyder på...

Det er der nemlig.

> [...]
mener
> sikkert at din aversion mod popdronningen er mere end rigeligt basis for

Jeg mener, at ingen kan føre saglig kritik uden at de har set en film.
Hverken du eller jeg eller Thomas Mouritsen. Jeg mener bare, det er noget
bras udfra den påstand at Britney ikke kan spille skuespil og at man
udnytter hendes berømthed til at skabe en hurtig pose penge, ved at putte
hende i en hovedrolle og lige bikse en historie sammen, som man véd sælger.
Det er det, jeg er ved at kaste op over.

> men
>
> På hvilket grundlag andet end at du hader Britney Spears og alle hendes
> talenter?

Eksempel: Jeg holder to film oppe mod hinanden og tænker på hvilken jeg
helst vil se. En actionthriller tiltaler mig mere end en teenagefilm. Derfor
vælger jeg den. Det er min personlige smag: Måske er teenagefilmen bedre...
det ved jeg ikke, før jeg evt. har set dem begge. Måske er Britney Spears
med i teenagefilmen. Så gider jeg bare ikke se den. Så er det en dårlig film
for mig allerede dér.

> Men på hvilken måde kan du vurdere en films kvalitet alene ud fra det?

Du tror jeg generaliserer. Det gør jeg ikke.

--
Mvh. Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-02-02 09:54

Martin Møller <RemovEmartin@sophusmedical.dk> escribió:

> [...]
> kun fordi jeg simpelthen er så indædt træt at Britney Spears og andre
> wannabes, der uden hæmninger skovler penge i kassen,

Misundelse er en grim ting

Fra : adrian.M.

Dato : 21-02-02 18:07

¨så tjek da den latterlige trailer ud! og dem som kan lide (dullen) hende ja
, held og lykke for hun kna virkelig ikke spille skuespil.
(vil dog sige hun kna fidne ud af syens , så meget vil jeg da sige om hende
)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-02-02 18:17

"adrian.M." <lander105@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> , held og lykke for hun kna virkelig ikke spille skuespil.
> (vil dog sige hun kna fidne ud af syens , så meget vil jeg da sige om

Det var måske en god ide, hvis du citerede den tekst du svarer på og ikke
ændrer emnelinie, så vi andre kan se i hvilken sammenhæng dine indlæg skal
forstås. Og især når du henveder dig med "du", så vi andre kan se hvem du
mener med det.

Joakim

Fra : adrian.M.

Dato : 21-02-02 19:34

det var bare generelt dem/jer som synes hun er okay og hun sej osv. :)
Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a53a19$4d1da$1@ID-81106.news.dfncis.de...

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-02-02 21:03

"adrian.M." <lander105@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> det var bare generelt dem/jer som synes hun er okay og hun sej osv. :)

For det første er der ingen i denne tråd der har givet udtryk for den
holdning, for det andet er det vidst på sin plads at bede dig om at slå et
smut forbi http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og lære lidt om
at citere korekt.

Joakim

Fra : adrian.M.

Dato : 22-02-02 01:32

før du angriber så tjek lige om du har alt okay :) .
Det jeg mener er at før man egenligt kan snakke om hendes film så burde man
se den først og da den ik er kommet til danmark og nogle af jer ikke har
haft mulighed for ats e den synes jeg i skal tag og se trailer fro den. det
var det jeg mente!.

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a53jqb$4f5md$1@ID-81106.news.dfncis.de...

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 22-02-02 01:58

> [...]
> se den først og da den ik er kommet til danmark og nogle af jer ikke har
> haft mulighed for ats e den synes jeg i skal tag og se trailer fro den.

Jeg angriber ikke nogen, men jeg beder dig om at kikke på det link jeg gav
dig, og lære at citere korrekt.

Det jeg mener er præcis det samme som dig. Før man kritiserer eller roser en
film, bør man se den først. Jeg kan heller ikke vurdere filmen udfra
traileren, så det er ikke nok. Det irriterer mig grænseløst når Thomas
Mouritzen roser en film han ikke har set til skyerne præcis på samme måde
irriterer det mig at nogen kalder en film for "det værste bræk" uden at have
set den, men alene på baggrund af at personen har en kraftig aversion mod en
af skuespillerne.

Joakim

ps: hvorfor ændrer du konstant subjektet på det du svarer på? Det er
forvirrende.

Fra : Martin Møller

Dato : 22-02-02 08:15

Joakim Lauridsen wrote:

[...]

> [...]
have
> set den, men alene på baggrund af at personen har en kraftig aversion mod

Tsk.Tsk.

Hykler.

--
Mvh. Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-02-02 15:04

On Fri, 22 Feb 2002 08:14:47 +0100, "Martin Møller"

>Tsk.Tsk.
>
>Hykler.

Jeg ser rigtigtnok noget hyklerisk Joakims udtalelse, men det
hykleriske er netop det, som Joakim påpeger.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 22-02-02 14:37

> [...]
> se den først og da den ik er kommet til danmark og nogle af jer ikke har
> haft mulighed for ats e den synes jeg i skal tag og se trailer fro den.

Læser du ligeså hurtigt som du skriver?

Jacob