compile en package
Fra : Peter T. Nielsen

Dato : 20-02-02 14:16

Hej!

Jeg har et problem med at compile en package.

Jeg har følgende filer:

Ix.java:
package test;
public interface Ix {
   public void metode();
}

X.java
package test;
public class X implements Ix {
   public void metode() {
   }
}

Fejlen jeg får når jeg prøver at compile de to filer der ligger i et
bibliotek ved navn test er:
f://yyy/test/X.java:12: cannot resolve symbol
symbol : class IX
location: class test.X
public class X implements Ix {
^
1 error

Jeg har min classpath sat til biblioteket hvor test er et
underbibliotek(f:\\yyy).
Er der nogen der kan give et hint?

Mvh.
Peter

Fra : Lars Mosegård

Dato : 20-02-02 16:23

"Peter T. Nielsen" <petni@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bibliotek ved navn test er:
> f://yyy/test/X.java:12: cannot resolve symbol
Hmmm, den kan ikke finde IX (store X), men klassen X implementerer Ix (lille x).
Er du sikker på at du er konsekvent i din anvendelse af store små bogstaver? Det
gælder både i sourcekoden og i filnavne!

Mvh
Lars

Fra : Peter T. Nielsen

Dato : 20-02-02 17:49

"Lars Mosegård" <lamos@post8.tele.dk> wrote in

> [...]
> (lille x). Er du sikker på at du er konsekvent i din anvendelse af
> store små bogstaver? Det gælder både i sourcekoden og i filnavne!

Det er en trykfejl. Det er et stort eksempel jeg har kogt ned til noget
mindre kode.
Desuden compiler det fint, hvis jeg fjerne linierne med "package test"

Mvh.
Peter

Fra : Lancelot

Dato : 20-02-02 23:05

Hej,

Kan du ikke compile klasser med det reserverede ord package xx; i toppen
af javadokumentet?

Ligger alle filer med package xx; i et bibliotek ved navn xx (altså navnet

pakken?) check dette!

Jeg er næsten sikker på at alle filer kan kompileres, hvis du stiller dig
"udenfor pakken" i en dos prompt eks. C:\javakode\xx
"udenfor pakken"? C:\javakode. Prøv at skriv javac xx\*.java og se
om det kan compile. Du kan ihvertfald starte klasserne således:
java xx\<klassenavn>

Fra : Lars

Dato : 21-02-02 12:08

For at kunne compile det, skal du befinde dig i rodmappen, når du compiler.
Det vil sige, at du i en evt. dosprompt i dit tilfælde skal befinde dig i:

f:\\yyy> javac -cp f:\\yyy test/*.java

Jeg tror nok det vil virke - prøv det

/Lars

Fra : Peter T. Nielsen

Dato : 21-02-02 12:26

"Lars" <svend@bent.dk> wrote in news:a52ka0$10jh$1@news.cybercity.dk:

> For at kunne compile det, skal du befinde dig i rodmappen, når du
> compiler. Det vil sige, at du i en evt. dosprompt i dit tilfælde skal
> [...]

Mange tak! Det var lige hvad der skulle til.

Mvh.
Peter