Jeg har fundet fejlen, men hvorfor?
Fra : Gundersen

Dato : 20-02-02 12:34

Hej

Jeg har fundet ud af at når jeg skriver
www.scooterzone.dk/go.php?goto=xxxxx sker der ikke noget!
Normalt ville scriptet gå ind og indkludere en fil der så hed det samme
som xxxxx!

Hvorfor fanden er serveren begyndt at lave være med at kunne fatte det
efter ? tegnet?

Det har virket indtil i fredags, men nu virker det ik mere!

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg brokke mig til Azero.dk der har serveren?

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Gundersen

Dato : 20-02-02 12:47

Hej igen!

> [...]
> som xxxxx!
> Hvorfor fanden er serveren begyndt at lave være med at kunne fatte det

Jeg har fået svar på det!
det er fordi at Serveren før stod til Register_globals = on, hvor den nu
er sat til off. Dette er af sikkerheds messige grunde!

Man skal bare lige sætte denne lille kode ind, sår virker det!

if($HTTP_POST_VARS){
foreach($HTTP_POST_VARS as $Key=>$Value)
{
$$Key = $Value;
}
}

if($HTTP_COOKIE_VARS){
foreach($HTTP_COOKIE_VARS as $Key=>$Value)
{
$$Key = $Value;
}
}

if($HTTP_GET_VARS){
foreach($HTTP_GET_VARS as $Key=>$Value)
{
$$Key = $Value;
}
}

if($HTTP_SERVER_VARS){
foreach($HTTP_SERVER_VARS as $Key=>$Value)
{
$$Key = $Value;
}
}

if($HTTP_ENV_VARS){
foreach($HTTP_ENV_VARS as $Key=>$Value)
{
$$Key = $Value;
}
}
-------

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-02-02 13:07

Gundersen skrev:

> [...]
> }
>
> if($HTTP_SERVER_VARS){
> foreach($HTTP_SERVER_VARS as $Key=>$Value)

Det kan gøres hurtigere:

$array = array_merge($HTTP_POST_VARS, $HTTP_COOKIE_VARS, $HTTP_GET_VARS,
$HTTP_SERVER_VARS, $HTTP_ENV_VARS);

foreach ($array as $key => $value) {
$$key = $value;
}

I PHP 4.1.0 og senere versioner skal arrayene nævnt i array_merge()
udskiftes med nogle andre arrays.

Bemærk i øvrigt, at både din og min metode giver problemer, hvis et af
elementerne i f.eks. $HTTP_GET_VARS er et array.

Bemærk også, at hele fidusen med at sætte register_globals til off
ligesom forsvinder, når man laver ovenstående nummer.

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Gundersen

Dato : 20-02-02 19:47

Hej Jonas

> Det kan gøres hurtigere:
>
> $array = array_merge($HTTP_POST_VARS, $HTTP_COOKIE_VARS, $HTTP_GET_VARS,
> [...]

Ja det var da noget nemmere!

> [...]
>
> Bemærk også, at hele fidusen med at sætte register_globals til off
> ligesom forsvinder, når man laver ovenstående nummer.

Det er Azero.dk der selv foreslår det!
Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-02-02 20:05

Gundersen skrev:

> Det er Azero.dk der selv foreslår det!

Hvem siger, de har forstand på PHP? : )

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 22-02-02 19:00

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message news:<a503ht$kfq$1@sunsite.dk>...

> foreach ($array as $key => $value) {
> $$key = $value;
> }

extract()? :)

> I PHP 4.1.0 og senere versioner skal arrayene nævnt i array_merge()
> udskiftes med nogle andre arrays.

Rolig nu. De nye "superglobals" skrotter ikke $HTTP_*_VARS lige
foreløbigt. (dvs. højst sandsynligt fra og med version 5.0)

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk