Fax med Telmore ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-02-02 11:45

Kan man sende fax med sit Telmore-abonnement ?

Baggrunden for spørgsmålet er, at jeg lige har fundet ud af, at man ikke
kan sende fax med et TDM-, ejheller med et Mobilix-taletidskort, mens
jeg kunne med et Telia abonnement.

Det er åbenbart ikke nogen selvfølge at man kan sende fax fra et
SIM-kort, blot fordi man kan sende tale og data.

Jeg fatter ikke at mobilselskaberne laver alle de blokeringer på diverse
taletidskort og abonnementer. Gælder det ikke om at få noget trafik og
nogle penge i kassen? - Der kommer jo også penge i kassen når vi sender
fax med vore taletidskort.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 20-02-02 11:48

> Kan man sende fax med sit Telmore-abonnement ?

Ja.

> Det er åbenbart ikke nogen selvfølge at man kan sende fax fra et
> SIM-kort, blot fordi man kan sende tale og data.

Nej.

*Fischer

Fra : Claus Nielsen

Dato : 20-02-02 23:23

Hej Claus

Du skal bare starte sms´en med *fax# og sende beskeden til faxnummeret.

Claus

Fra : apollo14

Dato : 20-02-02 23:49

Claus E Beyer wrote in dk.teknik.telefoni.mobil at 20 feb 2002

> [...]
> noget trafik og nogle penge i kassen? - Der kommer jo også penge i
> kassen når vi sender fax med vore taletidskort.

Jeg har slet ingen probs med at sende fax via mit TDCtaletidskort, jeg
beder bare fonen om at sende den som fax, og det virker skam.

--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Fischer

Dato : 21-02-02 07:13

> Jeg har slet ingen probs med at sende fax via mit TDCtaletidskort,
> jeg beder bare fonen om at sende den som fax, og det virker skam.

Eehh - jeg tror vi taler forbi hinanden.
Jeg er overbevist om at Claus gerne vil sende en fax fra f.eks. sin bærbare
PC. Altså en rigtig fax og ikke bare en SMS som fax.
Det mislykkedes for mig sidst jeg prøvede via et TDC taletidsnummer.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-02-02 18:33

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Eehh - jeg tror vi taler forbi hinanden.
> Jeg er overbevist om at Claus gerne vil sende en fax fra f.eks. sin
bærbare
> PC. Altså en rigtig fax og ikke bare en SMS som fax.

Korrekt!

> Det mislykkedes for mig sidst jeg prøvede via et TDC taletidsnummer.

Jeg har også prøvet med et TDC taletidsnummer, og det lykkedes ikke for mig.
Jeg kontaktede derfor TDM kundeservice på 80202020. Dér oplyste mig at
taletidskort ikke understøtter fax, men kun tale og data.

Derfor er jeg nu meget nysgerrig efter at vide om Telmore, som jeg pt. har
under bestilling og portering, kan sende rigtige fax fra en bærbar. Jeg
håber nu meget på at det Fischer skrev i
news:3c737ec9$0$89102$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk er korrekt. Da min
Telmore-bestilling er med nummerportering, går der nok nogen tid inden jeg
selv kan efterprøve det.

Forøvrigt. Tak for svarene til alle jer andre, selvom I ikke svarede på det
som jeg troede, jeg spurgte om.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 21-02-02 19:36

> Jeg håber nu meget på at det Fischer skrev i
> er korrekt. Da min Telmore-bestilling er med nummerportering,
> går der nok nogen tid inden jeg selv kan efterprøve det.

Jamen, det kan du roligt regne med.
Jeg sender jævnligt fax fra min bærbare PC via mobil med Telmore.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-02-02 18:02

> Jamen, det kan du roligt regne med.
> Jeg sender jævnligt fax fra min bærbare PC via mobil med Telmore.

Glæder mig meget at høre.

Claus