Larmende hund
Fra : L. Thomsen

Dato : 20-02-02 11:34

Hej.
Er der nogen som har en god idé til hvordan jeg undgår at min hund gø'r, når
jeg er uden for dens synsfelt. Jeg kan ikke efterlade den i bilen, uden for
forretninger etc.. da den's larmen er til stor gene for andre mennesker. Da
mange hundeskoler kræver at den kan være alene udenfor eller i bilen uden at
larme, er jeg dermed også udelukket fra at kunne deltage i dressur-kurser.
Da den kun gø'r når jeg ikke er synlig, kan jeg heller ikke skælde den ud.
Når jeg vender tilbage igen er den lykkelig og den's gøen ophører straks -
og den vil så selvfølgelig ikke kunne forstå hvis jeg begynder at skælde den
ud for at være glad.
Håber at der er nogen som har gode erfaringer at dele ud af.

Mvh. L. Thomsen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-02-02 12:18

"L. Thomsen" <3xthomsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
uden for
> forretninger etc.. da den's larmen er til stor gene for andre

Hvordan reagerer vovse når den er alene hjemme .. det lyder
umiddelbart som seperationsangst eller alene hjemmeproblemer .. du
skal nok i gang med alenehjemme træning også når det gælder bilen ...

> [...]
uden at
> larme, er jeg dermed også udelukket fra at kunne deltage i

Nej det synes jeg bestemt ikke for du kan netop sådan et sted få god
hjælp til at løse problemet .. så jeg ville helt sikkert tage til
træning med hunden ..

> Da den kun gø'r når jeg ikke er synlig, kan jeg heller ikke skælde
den ud.
> Når jeg vender tilbage igen er den lykkelig og den's gøen ophører
straks -

Netop det at du kommer tilbage mens hunden gør forstærker jo ,,, altså
når den gør kommer du .. prøv at starte i det små hjemme i garagen luk
hunden ud i bilen sammen med et stykke af dens yndlingslegetøj ... og
nogle godbidder .. stå selv ud af bilen og gå så tilbage meget hurtigt
og ros hende hvis hun ikke har gøet .. dette forsøg gentages masser af
gange hvor du langsomt går længere og længere væk og er væk længere og
længere tid og du roser hver gang du kommer tilbage og hunden ikke gør
... når dette går godt begynder du øvelsen helt forfra og denne gang
gør du dig usynlig i få sekunder og prøv så at lade være med at fare
hen til bilen fordi hun gør .. første gang du gør dig usynlig skal det
faktisk bare være et enkelt sekund .. så hun slet ikke får lejlighed
til at begynde at gø .. efterhånden som et går godt med små sek. du er
ude af hendes synsfelt kan du øge tiden du er usynlig .. men gå
endelig ikke for hurtigt frem .. lån evt. en bog om alene hjemme
træning .. mener at enten Anders Hallgren eller Roger Abrantes(husker
ikke lige nu hvem af dem) har skrevet en bog om dette problem .. og
Helhjertet hundetræning af Irene H. jarnved er også værd at læse ..
hvor gammel er din hund i øvrigt ..

Smil fra Ami

Fra : NET_up

Dato : 20-02-02 12:55

Hej

Hvor gammel er din hund og hvor længe har problemet været der ?
hvilken race er det ?
Hvordan har du før prøvet at løse problemet ?

> mange hundeskoler kræver at den kan være alene udenfor eller i bilen
uden at
> larme, er jeg dermed også udelukket fra at kunne deltage i
dressur-kurser.

Hvilke hundeskoler er det der kræver det ?
der hvor jeg træner er det ikke noget krav - slet ikke på
nybegynderhold.

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgit

Dato : 21-02-02 22:23

Hej Gruppe

Min hund er præcis lige sådan.

Hvis jeg sætter ham foran en forretning, så galper han helt vildt.

Han kan sagtens være alene hjemme og ødelægger ikke noget særligt.

MIn er en Kerry Blue Terrier, og er ni måneder gl.

Når han står og venter foran fritidshjemmet hvor vi kommer tit, så er der
ikke noget i vejen. Jeg tror det er fordi han er bange. Han er også helt
vildt glad når jeg kommer tilbage.

I øvrigt så går han altid 2 skridt bag mig herhjemme. Også selvom han lige
ligger så dejligt og sover. Samme sekund jeg rejser mig så står han bag mig
igen. Det er lidt belastende. Vi har 2 etager. Hver eneste gang jeg lige
skal ovenpå for at hente et eller andet, så jokker han også med op og ned af
alle trapperne... Det ender vel med at man får forfølgelsesvanvid

Hilsen Birgit