MSI K7T266 og ingen køler ?
Fra : Jannik

Dato : 20-02-02 02:03

Jeg har sat en Viking Thermaltake Cooler på mit MSI K7T266pro2 board, fint
nok...
Men når jeg starter computeren bipper puteren som jeg ved ikke hvad, og
alarmerer mig med at køleren ikke er sat til... Problemet er bare at jeg har
sat strømmen til og køleren kører skam fortræffeligt derudaf...
Jeg ved så godt at man inde i BIOS kan slå denne alarmering fra, men det
irriterer mig grænseløst at den ikke kan se at køleren kører...
Nogen hjælp ?

Med Venlig Hilsen

- Jannik

Fra : Mureren

Dato : 20-02-02 14:10

> [...]
> Jeg ved så godt at man inde i BIOS kan slå denne alarmering fra, men det
> irriterer mig grænseløst at den ikke kan se at køleren kører...

Det skyldes at bundkortet ikke kan læse hvor mange omdrejninger din køler
kører med !
Enten fordi den nye køler ikke understøtter omdrejningsaflæsning, eller også
fordi den kører med for få omdrejninger, i forhold til hvad bundkortet kan
"læse som minimum"....

Har selv installeret en Papst-blæser på min køler, og har ligeledes måttet
slå funktionen fra i BIOS.
Håber MSI kommer med en update så aflæsningen kan gå ned til ~1000 rpm, men
det er nok ikke sandsynligt

Mureren