ECS K7S5A
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 20-02-02 01:30

Hej jeg har købt et ecs mb og en xp 1800+ men jeg syntes ikke det kører helt
perfekt det kører lidt langsomt har opgraderet bios, kører ellers godt i
spil men kan godt lige pludselig genstarte.....

Mit styresystem er XP

lidt spec.
ECS K7S5A
AMD 1800+ XP IN A BOX
512MB DDR RAM TWINMOS
128MB DDRRAM GEFORCE 3

Hilsen Torben

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 20-02-02 03:41

Det er som regel når jeg er på nettet

Fra : Martin

Dato : 20-02-02 11:10

Hej Torben!

Når/hvis du finder din løsning ville det være cool hvis du gider skrive det
her i gruppen -jeg har nemlig samme problem! Har prøvet Niels'
forslag -desværre uden held

mvh Martin

specs

ecs k7s5a
amd 1.3 Ghz
1 * 256 ram blok -sdram 133
64 Mb geforce2 mx400

Fra : Martin

Dato : 20-02-02 11:32

forresten... jeg har set at amd har udgivet en patch til windows 2000 som
fikser nogen problemer med at systemet fryser. Da xp er baseret på 2000
kunne det være der var et lignende problem med xp. nogen der har hørt noget
om det?

Fra : Niels Peter Simonsen

Dato : 20-02-02 10:46

Torben Christoffersen wrote:

> [...]
> perfekt det kører lidt langsomt har opgraderet bios, kører ellers godt i
> spil men kan godt lige pludselig genstarte.....

Du skal have min. 300W strømforsyning, vær sikker på at ram og grafikkort er
trykket helt ned, det er lidt svært på dette board. Prøv evt. at se i dette
forum:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27

hilsen

Niels P.

Fra : Niels Peter Simonsen

Dato : 20-02-02 13:29

> [...]

> perfekt det kører lidt langsomt har opgraderet bios, kører ellers godt i
> spil men kan godt lige pludselig genstarte.....

Har du forøvrigt alle de nyeste drivere på? Der er en til AGP, der måske kan
hjælpe.

Niels P.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-02-02 13:44

"Torben Christoffersen" <minibus@vip.cybercity.dk> skrev....

> Hej jeg har købt et ecs mb og en xp 1800+ men jeg syntes ikke
> det kører helt perfekt det kører lidt langsomt har opgraderet
> bios, kører ellers godt i spil men kan godt lige pludselig
> genstarte.....

Jeg har sådan en maskine stående, dog med XP1600 og et Geforce3 Ti
200. Jeg oplevede ubetydelig ustabilitet og performancetab når
driveren til RAID controlleren ikke passede med bios versionen på
RAID controlleren.

Det skal siges at systemet kører med striping.

Men det var måske værd at tjekke?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Boje

Dato : 21-02-02 08:08

Har også et board k7s5a med en 1800 xp med en titan køler model nr:
TTC-D5TB(2) med 384 sdram pc 133 med et aopen geforce mx 400..
med en temperatur på cpu på mel 45 - 50 grader alt efter hvad den
Men den kører upåklageligt............
ps: Har kørt i ca 1 mdr nu.

mvh Boje

On Wed, 20 Feb 2002 01:29:36 +0100, "Torben Christoffersen"