brugt kattegrus
Fra : henrik hansen

Dato : 19-02-02 17:56

Hej.

Hvordan slipper man bedst af med brugt kattegrus/kattens efterladenskaber?
Hvad hvis man bor i lejlighed i byen?

mvh.

hh

Fra : Kirstine

Dato : 19-02-02 18:43

In article <etvc8.141$D82.2981@news.get2net.dk>, he.hansen@get2net.dk
says...
> Hej.
>
> Hvordan slipper man bedst af med brugt kattegrus/kattens efterladenskaber?
> Hvad hvis man bor i lejlighed i byen?

*suk* kender problemet. Da jeg var barn, plejede vi bare skylle det ud i
toilettet - men eftersom kattegrus nærmest bliver til ler, når det bliver
rigtigt vådt, har jeg fået læst og påskrevet af en vvsmand om alle de
skader, jeg dermed ville påføre afløb og nedfaldsstamme. Så derfor har
jeg nu dette system :

Jeg har en rulle med fryseposer og en lille affaldsspand med låg med en
pose i ude ved kattebakken. Hver gang bakken tømmes, ryger skraldet i en
frysepose, jeg slår knude på, og posen ryger ned i spanden. Og så tager
jeg affaldet med ned hver morgen, når jeg skal på arbejde. I weekenden
slår kæresten og jeg plat og krone om, hvem der skal tage turen *G*

Indrømmet - det kunne garanteret gøres smartere, og i sommerperioden
finder jeg det ærligt talt ulækkert, for vores affaldscontainer bliver jo
ikke tømt hver dag. Så hvis der sidder nogle derude, der har *løsningen*,
så er jeg klar til at prøve noget nyt

---
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Rie Lysvad

Dato : 19-02-02 22:17

henrik hansen <he.hansen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:etvc8.141$D82.2981@news.get2net.dk...

Fra : Rie Lysvad

Dato : 19-02-02 22:27

> [...]
> Hej.
>
> Hvordan slipper man bedst af med brugt kattegrus/kattens efterladenskaber?

Jeg bor i en lejlighed på 4. sal. Jeg putter både grus og kattens
efterladenskaber i sorte plastposer og tager det med ned, når jeg
alligevel skal ned, og så putter jeg det i skraldespanden. Så ser jeg aldrig
det mere.
Det er da let!

Venlig hilsen Rie

Fra : henrik hansen

Dato : 20-02-02 17:52

"Rie Lysvad" <lysvad@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterladenskaber i sorte plastposer og tager det med ned, når jeg
> alligevel skal ned, og så putter jeg det i skraldespanden. Så ser jeg

Tak til Kristine,Rie m. flere for svarene.
mvh.
hh

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-02-02 22:32

"henrik hansen" <he.hansen@get2net.dk> writes:

> Hej.
>
> Hvordan slipper man bedst af med brugt kattegrus/kattens efterladenskaber?
> [...]
tjae, jeg bruger gerne poser fra rugbrød eller brugte fryseposer,
siden jeg kun bor sammen med en misser kan der være et par dage i
sådan nogle. naturligvis bruger jeg et slipstik, så posen er lukket..
så ryger de såmænd bare ud med resten af skraldet..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-02-02 09:26

Vi gør næsten det samme som Kirstine. Vi har en rulle affaldsposer liggende
med en af kattebakerne, og så renser vi bakkerne og går ud med posen i
affaldscomtaineren med det samme. Der er heller ikke så langt da vi bor i
stuen

Mvh.
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 20-02-02 12:49

Jeg tømmer kattebakken hver morgen i en lille affaldspose, binder knude på
den, og smidder den i affaldsposen i køkkenet, og når kærresten så går på
arbejde tager han skraldet med ud. Ganske enkelt.

Men jeg kom selv til at tænke på en anden metode. Jeg ved ikke om det kan
lade sig gøre - eller om det ville være ulækkert eller hvad. Men hele ideen
opstod da jeg så kortfilmen "Mord i mødregruppen", der bruger de en
"blespand" til at smidde ligrester i. Jaja - jeg ved godt at det er rimelig
markabert, men det var selve tanken med blespanden som var smart. Det
virkede som om at man kunne smidde en ble, eller et stykke af en ben, eller
hvad man nu har som man skal af med, og så lukkede den det inde i en pose,
så man var fri for lugten. Jeg ved ikke om sådan en overhovedet eksisterer,
eller om det bare er en spand, eller hvad. Men hvis den findes kunne det
måske være meget smart. Fx hvis den svejser posen sammen efter man har
puttet ting i den.
Er der nogen af jer som ved om der findes sådan en?

Mvh
Vibeke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-02 12:57

"Vibeke Jørgensen" <noyb@hotmail.com> wrote in message

> Er der nogen af jer som ved om der findes sådan en?

det gør der... den er så vidt jeg ved ret effektiv.... og som sagt så lukker
den både affald og lugt inde... ( jeg har ikke selv haft sådan en men kender
flere der har)
eneste minus er vist at den er ret dyr i indkøb... men kan vist købes i de
fleste børneudstyrsforretninger....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 20-02-02 13:23

> eneste minus er vist at den er ret dyr i indkøb... men kan vist købes i de
> fleste børneudstyrsforretninger....

Jeg var lige en tur inde på Google, og fandt at sådan en fra ny koster 329
kr. Det er jo ikke så slemt så det kunne være at man skulle overveje det.

Vibeke

Fra : Gitte J

Dato : 20-02-02 13:37

Det samme kommer man vist cirka af med, hvis man køber en af de dyre lugt-
og lufttætte toiletspande - altså dem ti bind osv. Men æh, blespanden lyder
smart...
-gitte

Fra : Mette Svangren

Dato : 20-02-02 13:36

> [...]
> kr. Det er jo ikke så slemt så det kunne være at man skulle overveje det.

Dertil kommer så, at det er specialposer, der skal i. De koster omkring 60,-
for en refill, men spanden er meget effektiv (vi bruger den dog til
"rigtige" bleer, og ikke til kattegrus). Personligt bruger jeg en
affaldspose med knude til kattenes efterladenskaber.

MVH Mette

Fra : Lene Vang

Dato : 20-02-02 14:28

Jeg har lige været inde og kigge på den blå avis, der er masser af blespande
tilsalg, helt ned til 75 kr. så det er jo ikke så galt.
Det er ihvertifald en genial ide, den vil jeg huske på til jeg selv skal ha
kat eller katte.

--
Hilsen Lene Vang

(En af katte nyhedsgruppens groupies)

Fra : Erling Jensen

Dato : 24-02-02 08:42

"henrik hansen" <he.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hh
>
> Hmmmm... Det er virkeligt et stort problem du der har rejst! Jeg kan ikke
forstå at man ikke for mange årti'er siden har løst det problem.. man kunne
jo have sat det ind på erhvervets Tænketank således at der kunne have været
lavet en lugtfri og hygienisk løsning på et problem der er til så stor gene
for så mange katteejere. Nu er jeg selv gået i gang med at installerer
punkt-udsugning med katte følere der når katten kommer ind til kattebakken ,
går igang.. det næste punkt er at jeg vil bruge 16 timer dagligt på at træne
katten til at bruge et alm. toilet med efterfølgende udtræk og aftørring
såfremt at brættet skulle blevet ramt ved brug..... jeg satsser også på at
oplære den i toiletbørste brug.

Næste punkt er hvordan den kan læres til at bruge støvsugeren således at jeg
kan spare rengøringskonen .... flere ideer er på vej, men kære Henrik dem
skal jeg ikke trætte dig med.

Mvh
Erling