Tja... hvilket bundkort...?
Fra : Martin K

Dato : 19-02-02 16:50

Hej NG

Jeg står overfor en større udskiftning i min PC. Jeg vil gerne have ne
Athlon XP 1700+, men hvilket bundkort passer dertil, når der både skal være
plads til SD- og DDR-ram?

Jeg har set på følgende, men vil disse med garanti virke med en XP-processor
og SD-ram?
- Asus ATX Athlon/Duron ALi Magik chipset A7A266-E
5xPCI /1xAGP/ 3xDIMM/2xDDR / SOCKET A /UDMA 100

-ECS ATX Athlon/Duron SiS735 chipset K7S5ALXPM
5xPCI /1xAGP/ 2xDIMM/2xDDR / SOCKET A /UDMA 100

Begge set på midtdata.dk

På forhånd tak...
--
Martin K

Fra : Santa Xcaze

Dato : 19-02-02 19:56

SNIP

Du kan ikke køre med både sdram og ddr ram, det er enten eller så jeg kan ik
se pointen i at skulle have et med begge ting, men hvis du kan så vælg det
fra ecs!

Fra : Martin K

Dato : 19-02-02 20:01

Jeg er klar over at jeg ikke kan køre med det samtidig, men jeg synes det er
vildt dyrt at købe ram for tiden. Så jeg ville starte med mine gamle SD, for
derefter (måske) at opgradere til DDR-ram når priserne var til det.

Hvorfor ville du vælge ECS'eren pga. prisen...?

--
Martin K

Fra : Santa Xcaze

Dato : 20-02-02 19:01

SNIP
> Hvorfor ville du vælge ECS'eren pga. prisen...?

Prisen kontra ydelsen er kanon, bruget pt 4 boards sammen med duron 1 ghz
256 ddr ram, geforce 3 ti 200 (daytona med 128 mb ram) og det spiller maks
ingen crash eller noget ....

Fra : Andrew

Dato : 19-02-02 21:49

TAG ECS's bundkort!

Jeg kan kun anbefale det !

Det kører klippe stabilt på min computer.

Havde problemer i starten, men de skyldtes software konflikter (CPUCooL)

Det er et billigt bundkort som er fuldt på højde med de nyeste chipsets!
At der både er SD- og DDRram sokler er bare endnu en force, da kortet da er
fremtidssikret.

Kortet kan tage ALLE fremtidige socket A CPU'er, så når den dag kommer om
nogle år og du igen skal opdatere, kan du putte en Athlon 2500+ i den uden
probs

Jeg anbefaler i hvert fald Elitegroup!

Mvh Anders

Fra : Martin K