TDK & Sonofon: Betale for modtagelse af SM~
Fra : Klaus Thuesen

Dato : 25-01-01 15:10

Hej!

Har netop læst denne artikel:

[start]
Mobilkunder skal betale for at modtage SMS
Tele Danmark og Sonofon næsten klar med ny teknologi, hvor mobilkunder skal
betale for at modtage SMS-beskeder. Det vil åbne op for mange nye tjenester.
http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=9423
[slut]

Læs mere på ovenstående link....

Er jeg dum (håber jeg) og har misforstået det hele, eller skal vi, alm.
mobilkunder, til at modtage for SMS'er beskeder? Det er da latterligt...

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen

Fra : Erik Einum

Dato : 25-01-01 15:19

"Klaus Thuesen" <klth@email.dk> wrote
> Hej!
>
> Er jeg dum (håber jeg) og har misforstået det hele, eller skal vi, alm.
> mobilkunder, til at modtage for SMS'er beskeder? Det er da latterligt...

Ja, du er dum og har misforstått!

Du har ihvertfall misforstått (resten skal jeg ikke uttale meg om), men
dette er tjenester der man kan få tilsendt nyheter og annen informasjon
(bare fantasien setter grenser for hva som kan tilbys). Og da betaler man
for å få denne informasjonen, men ikke for å motta vanlige SMS. Et eks på
denne tjenesten er å sende "tlf 900 00 000" til nummer 1999, så får man
tilbake hvem som har dette abbonnementet.

///Mvh. EE

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 25-01-01 15:50

"Erik Einum" <95766078@mobilpost.com> skrev i en meddelelse

> Ja, du er dum og har misforstått!

Fint! - Det er første gang jeg er glad for at blive kaldt dum

> [...]
> denne tjenesten er å sende "tlf 900 00 000" til nummer 1999, så får man
> tilbake hvem som har dette abbonnementet.

Men det betaler man jo i princippet allerede for ... hvis jeg vil have
oplysninger om vejret hos GISMO (Sonofon, SMS service), så betaler jeg jo 50
øre for at sende min "request sms" og får så en sms tilbage om hvordan
vejret er, f.eks. - så det betaler man jo for allerede....

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen

Fra : Erik Einum

Dato : 25-01-01 16:20

> [...]

> øre for at sende min "request sms" og får så en sms tilbage om hvordan
> vejret er, f.eks. - så det betaler man jo for allerede....

Jeg kjenner ikke de danske tjenestene, men i artikkelen så står det at dette
er i bruk i Norge og Sverige, og vi i Norge betaler ihvertfall ikke for å
motta vanlig SMS.

///Mvh. EE

Fra : Mark Beaumont

Dato : 25-01-01 17:30

"Klaus Thuesen" <klth@email.dk> skrev
> Men det betaler man jo i princippet allerede for ... hvis jeg vil have
> oplysninger om vejret hos GISMO (Sonofon, SMS service).

Ja, men det er ikke slet ikke det artiklen handler om. Der er tale om
at du med via SMS kan købe forskellige ting/serviceydelser.
F.eks vil det blive teknisk muligt at betale parkeringsafgifter.

Vh Mark

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 25-01-01 23:14

"Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men det er ikke slet ikke det artiklen handler om. Der er tale om
> at du med via SMS kan købe forskellige ting/serviceydelser.
> F.eks vil det blive teknisk muligt at betale parkeringsafgifter.

Lol ... jeg læser lige igen så .... jeg må ha været ret omtåget, ellers var
artiklen bare dårlig skrevet siden jeg ik fattede den

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen

Fra : Leif Andrew Rump

Dato : 26-01-01 09:58

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Klaus Thuesen"
<klth@email.dk> mumbled in <94peuo$29s6$1@news.cybercity.dk>:
> [...]
> jo 50 øre for at sende min "request sms" og får så en sms tilbage om
> hvordan vejret er, f.eks. - så det betaler man jo for allerede....

Når du sender en SMS-besked koster det hvad det nu engang koster
(ofte 50 øre), men det system de er ved at tilbyde vil det desuden
koste at modtage de SMS-beskeder du beder om - men det vil stadig
ikke koste noget at modtage almindelig SMS-beskeder.

Dvs. at ligemeget hvor du sender en SMS-besked hen koster det det
du plejer at betale. Men hvis du sender en SMS-besked som beder en
service om at give dig et eller andet kan det koste at modtage
SMS-beskeden!

Det spændende er nu hvordan man undgår problemer med reklamer, der
foreslår at man sender SMS-beskeder til et nummer. Hvis det viser
sig at være en betalingsservice kan det blive dyrt!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer * Leif Andrew Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Mig

Dato : 26-01-01 13:28

> Mobilkunder skal betale for at modtage SMS

Mon det også vil betyde at man skal betale for hver e-mail man f.eks. sender
videre til mobiltelefonen?

Det vil i så fald ruinere mig!

/Jørgen Hansen

Fra : ASC

Dato : 26-01-01 17:17

Det kan godt være det ruinere dig, men det kunne så være sonofon fik råd
til at købe en ekstra server, så mange undgår de lange ventetider på e-mail
til sms.

Aage