Thode/Mühlenport
Fra : ABr

Dato : 19-02-02 15:26

Oplysninger søges om:
Johan Stephensen Thode, angelmaker i Aalborg, der den 12-1-1717 gav en
panterevers til Johan Mühlenphort med sikkerhed i den arv han måtte få efter
sin svigerfar, Niels Christensen, Smed i Kristiansund i Norge.

Mvh.
Annelise Brahtz

Fra : Carl Müller

Dato : 21-02-02 07:31

Hvis du her mener den Johan Stephensen Thode død i mai 1745, gift med
Birgitte Nielsdatter (Smith) begr. 5.3.1751, så har jeg endel
informasjon og du kan også finne noe på min hjemmeside
http://home.no.net/camu/starte.htm
Jeg er interessert i hva du måtte sitte inne med om andre personer med
navn Thode
Vennlig hilsen
Carl Müller
carl.muller@ioks.uio.no

Fra : Per Nermo

Dato : 21-02-02 17:22

On Thu, 21 Feb 2002 06:31:16 GMT, carl.muller@ioks.uio.no (Carl
Müller) wrote:

> [...]
>Birgitte Nielsdatter (Smith) begr. 5.3.1751, så har jeg endel
>informasjon og du kan også finne noe på min hjemmeside

Er Johan's far Stephen Hansen Thode ev. i slekt (bror ?)
med den omtrent jevngamle Jacob Hansen Thode,
1. ektemann til Wencke Jacobsdatter Dishington
(død 1701), m. barna Hans, Job, Jacob og Trine Thode ?
(Jacob og Wenche var antakelig bosatt i Bergen).

Per Nermo
nermo@online.no