Ericsson T39 og billedhalløj
Fra : John Hinge

Dato : 19-02-02 14:57

Hejsa
Jeg er nu den lykkelige (tror jeg da ejer af en splinterny og
ganske nuser T39 med MP3 og jeg skal komme efter dig..
Men, på min trofaste gamle Nokia 3210 ku jeg hente logoer hist
pist og alle vejne, og ha dem på fonen, såkaldte operatørlogoer.
Jeg har efterhånden gennemskuet at min T39 ikke heelt understøtter
billeder på samme elegante måde, men hvilke muligheder har jeg ?
Indtilnu har jeg faktisk kun fundet det der ligger på den
'officielle' hjemeside http://wap.sonyericssonmobile.com/
Og det er jo ikke fordi det får mig til at hoppe op og ned og
klappe i mine små hænder, desuden skal man WAP'e til siden for
at hente billeder etc etc...
Er der nogen og som har nogen links ?
specielt, på min 3210 havde jeg et kækt lille logo fra Buffy
tv serien (hvad kan jeg sige ? jeg er en fanboy
og det ville jo være nusert at ha på min T39..
På papiret sku T39'eren jo være enormt smart til det med billeder..
4 gråtoner og alt muligt.. lissom....

Og lad mig endelig ikke gå igang med mine betragtninger over de
forskellige (og ikke kompatible) ringetone standarder Nokia og
Ericsson imellem.. grrr :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Bill

Dato : 19-02-02 19:32

Prøv følgende sider:
http://www.esato.com/web/
http://www.abiro.com/lab/mobile.htm

Og lad mig endelig ikke gå i gang med mine betragtninger over de forskelle
der er mellem børneværelser og kontorer, legetøj og værktøj sammenholdt med
Nokia og Ericsson

Fra : Peder Hansen

Dato : 19-02-02 19:57

På Sonyericsson s side kan du jo selv up-loade de logoér du måtte have lyst
til - alternativet er et datakabel til din pc - tlf , jeg selv bruger at
uploade til sonyericsson siden og derefter wap ´pe dem til min T39m (kanon
tlf) !
Du kan ikke fra nogle hjemmesider få "sendt" et logo - du er nød til at
"wappe" det , men det virker også perfekt!

Fra : John Hinge

Dato : 20-02-02 13:13

On 19 feb 2002 Peder Hansen was heard to say:

> [...]
> have lyst til - alternativet er et datakabel til din pc - tlf ,
> jeg selv bruger at uploade til sonyericsson siden og derefter wap

Det er også den metode jeg bruger nu, men selvom det som en anden
person så kækt antyder, er lidt børneværelses agtigt, så er det jo
ulig meget nemmere bare at klikke og så kommer der en billedting
via en sms besked

Der hvor det knækker lidt, er at man kan finde myriader af logoer
til nokiabamser, men meget meget lidt til Ericsson..
Nå jeg gik selv igang med Paintshop Pro og fik lavet et fint lille
Buffy ansigt, så kan man diskutere om det er barnligt at ha den
slags på sin fon eller ej, men for en fan... :)
Næste skridt må være at finde buffy melodien.
Jeg har set den på en webside, men det var sådan en betal 10 kr.
send en sms til ditogdat, og kun til nokia.
Hvis jeg ku finde den i et af de der gængse formater folk taster
nokia melodier ind med, så har jeg et link til en oversætter så
jeg kan få det ind på min fine Ericsson.. Så ville jeg være
en glad Buffy fan :)

Jeg har overvejet om jeg sku anskaffe et infrarødt øje til min PC
så jeg kan udnytte mulighederne i min fon...
En bluetooth sender til PC'en er nok liige i overkanten :)

Fra : H3nrik V!

Dato : 20-02-02 15:04

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote in message

> Nå jeg gik selv igang med Paintshop Pro og fik lavet et fint lille
> Buffy ansigt, så kan man diskutere om det er barnligt at ha den
> slags på sin fon eller ej, men for en fan... :)

Kan Paintshop Pro lave de 4-greyscale billeder? Findes der andre
shareware-programmer, der kan konvertere til det? Kan ikke finde noget med
google... Og hey - Buffy er da lækker!

> [...]
> nokia melodier ind med, så har jeg et link til en oversætter så
> jeg kan få det ind på min fine Ericsson.. Så ville jeg være

Gider du "kaste" det link af her i gruppen?

/H3nrik!

Fra : John Hinge

Dato : 20-02-02 15:30

On 20 feb 2002 H3nrik V! was heard to say:

> [...]
> shareware-programmer, der kan konvertere til det? Kan ikke finde
> noget med google... Og hey - Buffy er da lækker!

Paintshop Pro har et menupunkt :
Colours -> Decrease Coloour Depth -> X Colours (4/8 bit)
Her kan du vælge 4 farver..
Start med Colours -> greyscale først

> Gider du "kaste" det link af her i gruppen?

http://scary-spice.jpl.nu/e2nok_help.html

Værsåartig :)

Fra : Peder Hansen

Dato : 24-02-02 10:08

Samme PSP kan også aquire et image fks hvis du har set et , et eller andet
sted - så få det over i PSP og lave det om til grey-scale og upload til fon
og voila!

Fra : John Hinge

Dato : 24-02-02 14:41

On 24 feb 2002 Peder Hansen was heard to say:

> Samme PSP kan også aquire et image fks hvis du har set et , et
> eller andet sted - så få det over i PSP og lave det om til
> grey-scale og upload til fon og voila!

Jep, og man slipper for det der med at sku sende en SMS til et eller
andet fjollet firma som tager 10 kr. for at sende en ESMS tilbage som
ens fine T39 alligevel ikke vil kendes ved

Men jeg lurer nu på om jeg sku ha mig et infrarødt øje til min computer
så jeg slipper for at sku WAPpe til soy/ericsson siden hver gang jeg
får lyst til at lave sjov med min fine fon.

pt. har min fon et fint billede af SMG som logo, og en (let ynkelig)
Buffy titelmelodi som ringetone.. helt uden at betale ågerpris til
et eller andet garagefirma :)