Lort fra Anchor Bay
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-02-02 13:39

Fra DVDfile.com :

Alright, you knew it was coming, but who else besides Anchor Bay would have
had the courage to pull it off? Streeting on 4/16 is something I never
thought I'd see, a new 2.35:1 anamorphic widescreen edition of The Village
People's 1980 flop musical Can't Stop The Music, complete with Dolby Digital
Surround EX and DTS 6.1 ES soundtracks. Extras include a still gallery, "The
Village People Story" photo essay, and trailers.

Jeg synes Anchor Bay bare skulle ta' sig sammen, og snart få udgivet
Highlander dvd'en.

Alle deres mere eller mindre ligegyldige titler, med DTS 6.1 ES soundtracks,
kan jeg sagtens være foruden.

Måske er det bare mig, men jeg er altså ret glad for Anchor Bay.....for det
meste......men de smider altså meget lort på gaden osse.

Thomas

Fra : Morten DH

Dato : 19-02-02 17:27

> [...]
det
> meste......men de smider altså meget lort på gaden osse.

Jeg er absolut heller ikke køber til 'Can't Stop The Music'; men det er da
befriende at enkelte selskaber gør hvad de kan for at gøre smalle titler
tilgængelige til dem der er interesserede - og endda somregel i fede
samler-udgaver i kanon kvalitet (i betragtning af filmenes oprindelse). De
fleste af de store selskaber har rettigheder til masser af titler som de
bare lader ligge i boxen fordi en eller anden marketings-gut har vurderet at
der ikke kan tjenes flere milioner $ på en udgivelse - fans er for dem nogle
som betaler for deres produkt og filmene er et produkt de tjener penge på
alt andet er de sgu da lige glad med...

Selskaber som Universal udgiver den samme film flere gang på samme år (med
enkelte nye features osv) og er IMHO en nøje planlagt strategi der gør at
man kan sælge det samme produkt til den samme kunde flere gange. Di$ney
skider bare totalt på deres kunder og giver dem det produkt de vil sælge -
og de produkter kunderne har lyst til at købe gemmer de indtil de er sikre
på de ikke stjæler markedsandele fra deres VHS salg (hvor er Lion King,
Aladdin, Beauty and the Beast m.fl?) og deres produkter fylder de så med
reklamer (som de fleste i deres målgruppe ikke forstår at spole forbi). Fox
er også begyndt med deres forpulede FOX-film-på-DVD reklame foran samtlige
film de udgiver...

Nu vil jeg ikke misforstås, alle de nævnte selskaber udgiver nogle
fantastiske DVD'er ind i mellem og de er nok ikke værre end mange af deres
konkurrenter; men behøver vi virkelig 5 forskellige udgaver af American Pie?
og så er det måske bare mig; men jeg ser rødt når man skal tvangsindlægges
til at se reklamer for andre af selskabets film hver ENESTE gang man popper
dvd'en i afspilleren fra nu af og til dvd'en er slidt op [ ] jeg har sgu
betalt for lortet så jeg gider ikke glo på reklamer (hvem husker ikke hvor
slemt det blev med VHS tilsidst) og egentlig gider jeg heller ikke glo på
den FBI-warning nu hvor jeg er ved at bitche... Gør dog som MGM og gem den
til efter filmen - så er jeg gjort bekendt med at jeg ikke må kopiere min
DVD men skal ikke vente 1 min på at se min film af den grund...

Selskaber som AB, Criterion, Elite og den lignende er der desværre alt for
langt i mellem

og nej jeg er ikke i dårligt humør idag....

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-02-02 08:32

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
det
> meste......men de smider altså meget lort på gaden osse.

Highlander, er den ikke alerede ude som THX godkendt SE?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-02-02 09:27

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Highlander, er den ikke alerede ude som THX godkendt SE?

Den er ude i en gammel THX udgave.......som er samme udgave som den gamle
Laserdisc-udgave. Den er letterboxed, men ikke 16:9, og billedet er tilmed
noget grynet. Dolby Digital lydsporet er temmelig godt !

Anchor Bay's nye udgave, skulle være helt remastered, og være anamorphic,
samt indeholde DTS og Dolby Digital.

Det er en udgave, at se frem til.

Thomas

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-02-02 10:44

> [...]
> noget grynet. Dolby Digital lydsporet er temmelig godt !
>
> Anchor Bay's nye udgave, skulle være helt remastered, og være anamorphic,

Ok, Highlander I var en ok film... dengang, men siden er det kun gået ned ad
bakke.

Fra : Wolfgang

Dato : 20-02-02 11:25

> Den er ude i en gammel THX udgave.......som er samme udgave som den gamle
> Laserdisc-udgave. Den er letterboxed, men ikke 16:9, og billedet er tilmed
> noget grynet. Dolby Digital lydsporet er temmelig godt !

Der må jeg nok erklære mig uening. Jeg synes både billede og lyd er elendigt
på DVD'en - dog bliver lyden bedre hen mod slutningen.

/w