envejskomm.
Fra : P.Sørensen

Dato : 19-02-02 12:37

Hej, jeg har 2 pcère, en med W98 og en med WXP. De har 2 netkort hver, et
til adsl, og et til internt netværk. W98 maskinen ser XP`ern uden problemer,
men den anden vej kan ikke lykkes, ligemeget hvor mange gange jeg kører XP`s
opsætningsguide.
Hvad kan være galt? Siden 98èren ser XPèn, så må kort og forbindelse jo være
iorden?? Så hvor kan problemet så ligge?
P.sørensen

--
ps@vestnet.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-02-02 14:35

On Tue, 19 Feb 2002 12:37:27 +0100, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk>
wrote:

>Hvad kan være galt? Siden 98èren ser XPèn, så må kort og forbindelse jo være
>iorden??

Ja.

>Så hvor kan problemet så ligge?

Har du delt noget på Win98?
Hvis ikke der er delt en mappe, et drev eller en printer, vil maskinen
ikke kunnne ses.

Good luck,
Jørn

Fra : P.Sørensen

Dato : 19-02-02 15:02

"> Har du delt noget på Win98?
> Hvis ikke der er delt en mappe, et drev eller en printer, vil maskinen
> ikke kunnne ses.

Masser af filer er delt - og nyeste indikation: Lige pludselig - uden at jeg
havde brugt (en-vejs..) netværket forsvinder XPén fra 98èren, og kommer
først tilbage efter en restart. Er det normalt i netværk, at enkelte
computere står og fjerner sig selv, uden at have været aktive i netværket?
Kan det tyde på et dårligt netkort, dårlig forbindelse eller andet??
P.sørensn

Fra : P.Sørensen

Dato : 20-02-02 17:59

Aha, jeg havde egentlig opgivet og forlod computerne, efter at have prøvet
stort set alle kombinationer af XP`s netværksguide.
Da jeg vendte tilbage efter et par timer - uden at pcèrne havde været rørt -
ja så var der lige pludselig 2-vejs forbindelse mellem det??! Hvordan kan
det nu gå til? De har altså stået og "ordnet" det selv? Hvor er det svage
punkt, som pludselig virkede? Er det et netværkskort, et krydskabel el.
andet, det er galt med?? (Bare så jeg er forberedt til næste gang)
hilsen P.sørensen