Kristoffersen eller Christophersen
Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-02-02 11:12

Hvornår bliver Christophersen til Kristoffersen ?

Christopher til Christoffer ?

Hugh W

--
http://www.enterpol.dk my favourite email server and FirstClass BBS
http://www.net-medier.dk/ http://www.net-medier.dk/default.asp?ID=11

Fra : Ole Munk

Dato : 19-02-02 11:31

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote in message
> Hvornår bliver Christophersen til Kristoffersen ?
>
> Christopher til Christoffer ?
>
> Hugh W
Jeg tror ikke der kan stilles faste regler op. Indtil et stykke op i 1900
tallet tror jeg det i høj grad kom an på hvordan ham/hende der skrev mente
det skulle staves.

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 19-02-02 13:28

On Tue, 19 Feb 2002 11:31:21 +0100, "Ole Munk" <ole@ole-munk.dk>
wrote:

> [...]

>tallet tror jeg det i høj grad kom an på hvordan ham/hende der skrev mente

Helt enig - og for et par år siden var der en familie, som klagede til
kirkeministeriet, fordi præsten nægtede at døbe deres søn
Christophpher
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org