Unlock af 3310 (Sonofon)
Fra : Peter Andersen

Dato : 19-02-02 11:05

Hej. Jeg sidder i Australien og vil gerne sætte et australsk sim-kort
i min tlf, men de fortæller mig i butikken at den er låst. Hvad kan
jeg gøre? Er der nogen der har koden og kan fortælle mig, hvad jeg kan
gøre for at få den til at fungere med det nye sim-kort?

På forhånd tak

Lisa

Fra : Fischer

Dato : 19-02-02 11:16

> [...]
> jeg gøre? Er der nogen der har koden og kan fortælle mig, hvad jeg kan
> gøre for at få den til at fungere med det nye sim-kort?

Der er 2 metoder:

1. Du får fat i koden.
Det er kun Sonofon der kender koden.
Hvis telefonen er over 6 måneder gammel, skal de uden beregning give dig
koden.
Hvis telefonen er under 6 måneder gammel vil de måske give dig koden mod et
gebyr - typisk 500,- kr.

2. Du får låst telefonen op via computer og et datakabel.
Dette er meget "moderne" i Danmark, men det er sikkert svært sådan lige at
finde en i australien der kan klare det.

*Fischer

Fra : S. Mckinley

Dato : 20-02-02 13:30

Hej
Du er i Australien siger du, så er det måske en god ide at spørge de lokale.
Evt. på aus.comms.mobile og se om der ikke er nogen der kan unlocke den for
dig.
Jens