HJÆLP! Nokia håndfri installation
Fra : Klaus Kristensen

Dato : 19-02-02 01:18

Hej alle!

jeg har været så dum og uopmærksom, at det nu er lykkedes mig at brænde to
Nokia PPH-1 håndfri "fætre" af (simpelthen ved at vende strømmen forkert
uden at have sikring imellem = plus stel og stel til plus)...

Hvad gør man? "Apparatet" (apparaterne) gav et lille klik, men det (de) er
tilsyneladende brændt af... Jeg ved godt, det ikke er dk.marked, men er der
en venlig sjæl, der vil tjene en lille skilling - eller give mig en
fornuftig fremgangsmåde for at reparere disse PPH-1'ere?

Billede af dyret kan ses på:
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/3310/popups/pph1.html

Mvh.
Klaus

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 19-02-02 01:19

Det skal lige tilføjes, at jeg har trukket strømledningerne ud, således de
ikke er monteret med cigarettænderen, men derimod skjult bag
instrumentbordet... Det er altså derfor, de er kortsluttet

Klaus

Fra : Peder Hansen

Dato : 19-02-02 09:00

Vil det sige at du helt har undladt den del der normalt sidder i
cigartænderen - "housingen" - det er jo derinde alt elektronikken sidder!
Sidder der en sikring? Prøv at skifte den - der burde være en!

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 19-02-02 10:20

Hej Peder.

Jeg har klippet ledningerne til cigarrettænderdelen, således der stak en rød
(plus) og en sort (stel) ledning op fra printet. Det er disse ledninger, jeg
har vendt strømmen forkert på ... (læs: kortsluttet!)

Mvh.
Klaus

Fra : Calle.

Dato : 19-02-02 10:43

> [...]
jeg
> har vendt strømmen forkert på ... (læs: kortsluttet!)

Hej

Normalt sidder sikringen i cigaretstikket. Så det var da ikke særligt smart
gjort, medmindre du har monteret en anden sikringsholder.
Ved den model jeg havde engang, var der også ladeelektronik i stikket, er
det det i din også?
Prøv selv lige at skrue spidsen af cigaretstikket, så kommer sikringen.
Derefter kan du åbne stikket helt. Er der ikke et lille smd print der?

Calle

Calle

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 20-02-02 01:31

> [...]
jeg
> har vendt strømmen forkert på ... (læs: kortsluttet!)

Har du polvendt eller kortsluttet? En sikring ville sikkert ikke have
hjulpet dig hvis du har polvendt. Jeg har engang lavet et tilsvarende stunt,
dog ikke med en HF. Jeg fik liv i skidtet igen ved at skifte alle (4)
halvlede i apparatet. Har du IC'er i din HF (det har du sikkert, SMD) er de
måske også gået og så kan det snart ikke betale sig at gå i krig længere.

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!> > >

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 23-02-02 23:39

Jeg har sat stel til den røde ledning (plus ledningen) og strøm til den
sorte ledning (stel ledningen)...

Er der nogen, der har mod på at hjælpe mig?? Sættet koster 1495,- kr. og
der
er som sagt 2 af slagsen... Det er pænt mange penge at have sat til, hvis
de
bare er til at smide ud...

Er der nogen i Aalborg eller omegn, der vil tjene en skilling?