Niels Malmros
Fra : Niels Henrik Jensen

Dato : 25-01-01 13:59

Hej
Hvordan får jeg fat i ældre danske film, som man ikke længere kan låne i
videobutikken?
Specialt tænker jeg på Niels Malmroses film.
-Niels Ole 5.C.
-Aarhus by Night
-Drenge
-Kundskabens Træ
-Skønheden og udyret
Hvis der er en der kan hjælpe, skal der herfra lyde på forhånd mange tak.
Venlig hilsen
Niels Henrik Jensen

Fra : Steffen Kampp

Dato : 25-01-01 14:49

"Niels Henrik Jensen" skrev:

> Hvordan får jeg fat i ældre danske film, som man ikke længere kan låne i
> videobutikken?

Én ide er at prøve gennem DFI (www.dfi.dk), hvor de sælger visse danske
film. Hvis du søger dér, skal du dog være opmærksom på, at Malmros hedder
Nils (ikke Niels), og at Niels Ole fra 5.C hedder Lars Ole. Du kan selv
hedde Niels, kan du!

--
Steffen Kampp

Fra : Michala P. Hansen

Dato : 25-01-01 15:06

Niels Henrik Jensen wrote:

> Hej
> Hvordan får jeg fat i ældre danske film, som man ikke længere kan låne i
> videobutikken?
> Specialt tænker jeg på Niels Malmroses film.

Alle hans film blev genudgivet på VHS forrige år og burde stadigt kunne
findes. Prøv evt. VideoLand.

MVH
Jens Thomsen@Michala

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-01-01 15:48

"Niels Henrik Jensen" <nh@e-mail.dk> skrev:
> Hej
> Hvordan får jeg fat i ældre danske film, som man ikke længere kan låne i
> videobutikken?

Går på biblioteket.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Merlin P. Mann

Dato : 25-01-01 17:30

Hej Niels

> Hej
> Hvordan får jeg fat i ældre danske film, som man ikke længere kan låne i
> videobutikken?

Faktisk har Videoland (tidl. Videonetto) et ret godt udvalg af de danske
klassikere...

Hvis du checker ind på http://www.videoland.dk kan du bla. finde ud af at de
har:

> -Niels [Lars] Ole 5.C.
> -Drenge
> -Kundskabens Træ

Århus By Night og Skønheden og Udyret står desværre som udgået...

MVH Merlin