en lille tanke og et minde om en kat
Fra : Trine Carlsen

Dato : 18-02-02 23:40

Kom her til aften til at tænke på den mis som lærte mig om betingelsesløs
kærlighed, om at vide at "vi er er for hianden altid", om livet med en kat,
at jeg ikke kan leve uden en kat, og at kærlighed til dyr gør ondt når den
ender alt for tidligt.

Amanda var en smuk tortie perserpige, med en flot hvid krave, smukke klare
farver, et rødt øre og et brunt, et hvidoverskæg (som bredte sig over næsen)
og en eftertænksom hage pga den mørke plet som havde plantet sig lige der.
Og som min mor sagde den gange, undercover skilpadde når man kun så hendes
ryg. et vivar af brunt rødt og hvidt.
Amanda kom ind i mit liv da jeg var meget ung, flyttet hjemmefra og havde
måtte overgive min kat til min mor da hun ikke brød som om flytningen. Havde
altid været facineret af perseren, syntes det var en smuk kat, og
tempamentet... lige en race til mit sind.
En god ven besluttede sig for at sætte mig i bilen og køre til en opdrætter
for så at se om der var en lille mis til mig, egentlig gik jeg efter en
lille hanmis, men men men, Amanda ville det anderledes. Hun kiggede på mig
med sine smukke orange øjne, hoppede på skødet af mig, rullede sig sammen og
spandt som en fryd, for så at falde i søvn....... Jeg var solgt..... Hun hed
egentlig Lay´s Tanya Tucker, men for mig, der var hun bare Amanda.

I tiden efter og de efterfølgene år lærte hun mig meget om kærligheden
mellem dyr og mennesker, om at stole på, tro på og give alt det bedste i
sig. Hun var med mig over alt, tog alle ny forandringer og steder med
ophøjet ro. Så længe hun bare kunne hænge på sin mor´s skulder med
forpoterne, og en enkelt støttende hånd under bagen. Hun endte med at få 2
kuld killinger, og gav mig glæden ved at se hendes smukke børn, hun hentede
mig hver gang, ville ikke føde uden sin "mor".
Desværre blev hun uhelbredeligt syg, vist ikke tegn i den første periode,
men blev mere og mere svækket. Hun nåede dog som sin sidste bedrift at
"rette op" på en af sine killinger da denne kom tilbage i en forfærdelig
tilstand, uplejet, og mildt sagt vanrøgtet. Hun tog den til sig igen, selv
om den hvæssede af hende, trak hun den ind til sig, vaskede den og plejede
den som om den stadig kun var 5 uger. Og da hun åbenbart følte at nu var
hendes arbejde afsluttet rullede hun sig sammen på min seng og gav op....
Kun 4½ år gammel........... Så ung og alligevel var hun mæt af
dage..........
Tårerne triller stadig når jeg tænker på hende og det hun gav mig i sit alt
for korte liv, om den kærlighed hun lærte mig. Sagde den gang til min ovenbo
at jeg aldrig havde troet at en kat ville komme til at betyde så meget i mit
liv......... Han tog mine hænder og kiggede på mig og svarede stille " så
havde du aldrig fået kat søde ven" Hendes billed står stadig på mit
skrivebord, et falmet minde, for i mit hjerte lever det stærkeste minde om
min livskammerat, og det falmer ikke.

"du lærte mig at tro, at stole på og at leve i nuet, du lærte mig at tavshed
kan sige mere end mange ord, du lærte mig at forstå din verden, du vil altid
leve i mit hjertes kammer, på engen hvor regnbuen ender, du har du det godt
nu"

Trine

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-02-02 00:06

Hej Trine

Der trillede en tåre eller nok mest 10, da jeg læste din post.
Hvor er det smukt skrevet *S*

Mange tanker her fra
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Aristo

Dato : 19-02-02 00:37

Hej Trine

Et smukt skrevet indlæg om et smukt og kærligt venskab mellem kat og
menneske.

Medfølende tanker herfra

Hanne

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-02-02 00:03

"Trine Carlsen" <trinecarlsen@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Tårerne triller stadig når jeg tænker på hende og det hun gav mig i
sit alt
> for korte liv,

Ja og mine tårer triller af bevægelse over dit smukke indlæg .. Tak
for det ..
Smil fra Ami

Fra : AEK

Dato : 19-02-02 00:19

Hej Trine !

Nu kan mine tårerkanaler ikke mere for i dag.
Smukt skrevet og et dejligt liv, hun fik hos dig.

Hvor er katte dog kloge.......

Hilsen
Anya.

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 19-02-02 00:39

Hvor er det smukt skrevet.....

Camilla Christiansen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-02-02 01:28

Åhhr for pokker, hvad skriver man... *snøft*
Hvor var det bare smukt!

--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 19-02-02 09:43

Jeg bliver osse helt rørt, når jeg læser dit brev.
Gid alle katte havde et menneske som dig. I mit næste liv vil jeg gerne være
kat hos dig.

Sanni

Fra : Denise

Dato : 19-02-02 10:19

Hej Trine
Hvor var det bare smukt skrevet.
Tankerne flyver her til de 4 misser vi har måtte sige farvel til, der hviler
i vores have. Billederne har vi på væggen, og vi glemmer aldrig de dejlige
dyr der ikke er hos os længere.
Hilsen Denise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 19-02-02 22:22

Hej Trine!

Ligesom de andre i flokken måtte jeg også knibe en tåre, for jeg blev
temmelig rørt.

Jeg har endnu været forskånet for at miste en af mine voksne katte, men
jeg ved jo godt at de ikke lever evigt........tanken er dog næsten ikke
til at bære - de må gerne blive meget gamle alle sammen :0)

Hilsner fra Trine
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-02-02 09:50

Hej Trine!
Hvor er det smukt!!!
Kommer til at tænke på min elskede hankat (som jeg har nævnt før, men han
kan ikke nævnes nok), KillRoy, som jeg ikke aner hvor er henne idag. Og min
elskede Freya, der var offer for et trafikuheld. Hun slæbte sig hjem med
forbenene, hvor vi fandt hende kaldende i blomsterbedet. Dyrlægen sagde hun
havde brækket rygsøjlen og alle nerverne ned til bagpartiet var revet over,
og hun var fuldstændig lam. Hun blev aflivet med det samme....
Min dejlige kanin Sussi, som jeg købte for 30 kr da jeg var 9 år gammel, og
havde hende i 10 år, til hun døde en smuk død, mættet af oplevelser.

De dejlige dyr giver os minder for evigt, og det er de minder jeg lever
videre på når jeg har mistet et dyr.

Mange knus
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Kate

Dato : 21-02-02 20:01

> [...]

> altid", om livet med en kat, at jeg ikke kan leve uden en kat, og
> at kærlighed til dyr gør ondt når den ender alt for tidligt.

Ejjjj Trine

Hvor er det dog godt skrevet. Amanda var tydeligevis en elsket
missekat.

Kate