falkoneralle, Kbh
Fra : Tina Skytt

Dato : 18-02-02 22:39

Hvem har Folketælling på Falkoner alle 1901?
Jeg søger Alma Jensen, der skulle bo i nr 10 i april måned 1901.
Hun føder en søn Jørgen Askar Jensen 20 april 1901
Han bliver adop. og døbt på Samsø
Jeg kan ikke finde ham opført i kirkebogen i København

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 19-02-02 07:36

Kære Tina.
På et bykort vil du se at det meste af Falkonér Alle ligger i Frederiksberg
Kommune, og da det er nr. 10, vil jeg mene det er i nærheden af
Falkonércenteret hvor gaden begynder.
Så du skal ikke se i Københavnske kirkebøger, men i de Frederiksbergske.
Godthåbs kirke er den nærmeste vil jeg mene, men den blev først indviet
1910 - så derfor tror jeg du skal se i Kirkebog for Frederiksberg kirke, men
måske andre har en bedre idé?
Knæk og bræk.
Flemming.

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 19-02-02 17:52

Hej Tina

Hele Falkoner Alle hører til Frederiksberg
Jeg tror nr. 10 er lige ved Aagade men ikke sikker
mit nærmeste bud er st Thomas sogn som jeg selv hørte til. Det er nok ikke
Godthaabs sogn som jeg mener ligger helt ude ved Bellahøj
H.C.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-02-02 07:38

"H.C. Nielsen" <hchrnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit nærmeste bud er st Thomas sogn som jeg selv hørte til. Det er nok ikke
> Godthaabs sogn som jeg mener ligger helt ude ved Bellahøj

------------
Hej Nielsen og andre:
En søgning på Falkoner allé 10 i www.krak.dk viser at det ligger på hjørnet
af Grundtvigsvej og Falkoner Allé lige overfor Falkonércenteret.
Godthåbs sogn kan ses her:
http://www.godthaabskirken.dk/framesets/frameset_godthaabsogn.html
Kirken ligger på Nyelandsvej 51 i Godthåb sogn, få hundrede meter fra
Falkoner Allé 10.
Husnumrene begynder normalt inde fra byernes centrum.
Det får minderne til at dukke op:
I 1960 var jeg med til rejsegilde på Falkonércenteret - - hik.
De bedste hilsener
Flemming Svendsen, udi Korsør.

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 21-02-02 17:03

Ja det er erindringen og lidt andre ting det kniber med. Jeg boede de første
23 år af mit liv på Godthåbsvej, og hvis der ikke er sket en ændring hedder
kirken på Nylandsvej Solbjerg Kirke, jeg gik i skole der under anden
verdenskrig, men det er så nok Godthåbs sogn.
Ved placeringen af dette sogn og Flemming Svendsens mening om numrene tror
jeg at stedet hører under St. Thomas sogn, prøv at se hvor det dækker
H.C.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 19-02-02 14:38

"Tina Skytt" <t.skytt@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem har Folketælling på Falkoner alle 1901?
Folketællingerne ligger på Rigsarkivet - men er vistnok på milkrokort på
alle arkiver nu.
> Jeg søger Alma Jensen, der skulle bo i nr 10 i april måned 1901.
> Hun føder en søn Jørgen Askar Jensen 20 april 1901
> Han bliver adop. og døbt på Samsø
> Jeg kan ikke finde ham opført i kirkebogen i København
Det er sikkert noteret i Frederiksberg (sogn nr.64) - men fødslen er efter
al sandsynlighed foregået på fødselsstiftelsen (sogn nr.75) der fungerede
frem til 1910. Husk der er to protokoller A. og B. - nogle skal der søges om
på Rigsarkivet for at få oplysninger fra, uden jeg husker den præcise
begrænsning.
Derudover er der Frederiksberg Stadsbibliotek, hvor de har
skattemandtallerne på rullefilm, som har samme oplysninger som
folketællinger 2 gange årligt (jeg tror helt frem til 1923 - li'som
politiets registre i København).
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk