Uploade af filer
Fra : Ole Ivarsen

Dato : 18-02-02 21:42

Jeg har en server der skal køre Java(JSP) på for eksempel en tomcat server.
Opgaven for denne server er at opdatere en række andre servere med filer,
altså når der kommer en ny fil, skal den distribuere den ud til alle de
andre servere der er tilmeldt serveren. Serverne der bliver opdaterede er
IIS servere, men de ved i princippet ikke noget omkring tomcat serveren.
Tomcat serveren skal selv kunne finde den nye fil, og oploade den
automatisk.

Så nu vil jeg gerne spørge, hvordan laver jeg den del, med at uploade filen
til de forskellige IIS servere.

På forhånd tak

Ole Ivarsen

Fra : Morten

Dato : 18-02-02 23:58

Ole Ivarsen wrote:
> [...]
> IIS servere, men de ved i princippet ikke noget omkring tomcat serveren.
> Tomcat serveren skal selv kunne finde den nye fil, og oploade den

Pudsigt nok har der været en tråd om _præcist_ det samme emne (i hvert
fald samme setup) i gruppen for 4 dage siden. Prøv at søge den frem,
hvis det ikke hjælper, så spørg igen. Afhængigt af dine krav kan det
blive aktuelt at emulere en multipart/form-data form.

Mvh Morten

Fra : k kirkeby

Dato : 19-02-02 08:47

Jeg har forgæves prøvet at få Tomcat til at køre servlets når jeg vil lave
mit eget development enviroment, altså lægge det under webapps. Html og jsp
kører fint, men når jeg vil køre en servlet, kan den ikke finde den ??? ;>(.
Er der nogen der har et forslag til at løse denne udfordring som jeg har.
venligst manden

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-02-02 09:03

Du har registreret og mappet dine servlets i web.xml? Og dine servlets
ligger det rigtige sted (WEB-INF/classes eller WEB-INF/lib/*.jar)?

-dennis

Fra : Morten

Dato : 19-02-02 11:48

k kirkeby wrote:
> [...]
> Er der nogen der har et forslag til at løse denne udfordring som jeg har.

Installing a basic web application for Tomcat 4.0.1

[root@brutalis webapps]# pwd
/opt/tomcat-4.0.1/webapps

[root@brutalis webapps]# tree test/
test/
`-- WEB-INF
|-- classes
| `-- testPackage
| |-- Test.class
| `-- Test.java
`-- web.xml

3 directories, 3 files

[root@brutalis webapps]# cat test/WEB-INF/classes/testPackage/Test.java
package testPackage;

import java.io.*;
import java.text.*;
import java.util.*;
import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

public class Test extends HttpServlet {

public void doGet(HttpServletRequest req, HttpServletResponse res)
throws IOException, ServletException {

   PrintWriter out = res.getWriter();
   out.println("<HTML><BODY>Wee!</BODY></HTML>");
}
}

[root@brutalis webapps]# cat test/WEB-INF/web.xml
<!DOCTYPE web-app
PUBLIC "-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application 2.3//EN"
"http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd">

<web-app>
<servlet>
<servlet-name>testServlet</servlet-name>
<servlet-class>testPackage.Test</servlet-class>
<load-on-startup>5</load-on-startup>
</servlet>

<servlet-mapping>
<servlet-name>testServlet</servlet-name>
<url-pattern>/mapping</url-pattern>
</servlet-mapping>
</web-app>

[root@brutalis webapps]# grep "/test" ../conf/server.xml
<Context path="/test" docBase="test"/>

Boot Tomcat and point your browser at one of the following
http://localhost:8080/test/mapping
http://localhost:8080/test/servlet/testPackage.Test

Fra : k kirkeby

Dato : 19-02-02 17:54

Det er lige sådan som du har beskrevet det, som jeg har gjort og jo, jeg har
ordnet min xml fil. og jeg har lavet tomcat_home i min autoexec. Når jeg
lægger det under
'examples' biblioteket, er der intet i vejen, men det er når jeg lægger det
ind i webapps at det går galt. Har også haft det lagt ind i Root, men intet
vil som jeg gerne vil. Morten jeg har lavet dit foreslag, men nej ;>(.

Morten <morten@kikobu.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C722D49.20009@kikobu.com...
;>(.

Fra : k kirkeby

Dato : 20-02-02 00:04

nu har jeg fundet fejlen. Det var i min server.xml der skulle stå <Context
path="webapps/caresoft" docBase="caresoft"/> med stress på webapps/caresoft.
tak for Jeres hjælp
manden

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-02-02 17:21

"k kirkeby" <kirkebye@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
;>(.
> Er der nogen der har et forslag til at løse denne udfordring som jeg har.

Smid tomcat ud, og resin fra www.caucho.com ind istedet, så opdager du
hurtigt hvor nemt det egentligt kan laves.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying