Nyhedsgrupper på sin hjemmeside
Fra : JP

Dato : 18-02-02 20:26

Hej NG,

Hvordan får man nyhedsgrupper til at køre fra ens hjemmeside?
Jeg har set det på html.dk og de bruger asp, men kan det gøres i php?

/Jan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-02-02 20:39

"JP" <j.poulsen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man nyhedsgrupper til at køre fra ens hjemmeside?
> Jeg har set det på html.dk og de bruger asp, men kan det gøres i php?

Uden at jeg nogensinde har prøvet, vil jeg gætte på:

Mvh
Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-02-02 01:47

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse
> "JP" <j.poulsen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

Jeg kan se at jeg ikke har læst dit spørgsmål ordentligt - sorry.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Dennis Hansen

Dato : 18-02-02 20:46

"JP" <j.poulsen@worldonline.dk> wrote in message
> Hej NG,
>
> Hvordan får man nyhedsgrupper til at køre fra ens hjemmeside?
> Jeg har set det på html.dk og de bruger asp, men kan det gøres i php?

Ja det kan det sagtens, prøv at kigge på
http://mynewsgroups.sourceforge.net/

Det er sikkert mange andre projekter lign. dette.
Mvh
Dennis

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-02-02 20:46

JP skrev:

> Hvordan får man nyhedsgrupper til at køre fra ens hjemmeside?
> Jeg har set det på html.dk og de bruger asp, men kan det gøres i php?

http://eisenstein.dk/nntpweb.tar.bz2

Det må betragtes som et forsøg mere end et færdigt program, men det kan
dig give dig en ide om, hvordan man kontakter nyhedsserveren og snakker
med den.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-02-02 12:03

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i melding
> men det kan
> dig give dig en ide om, hvordan man kontakter nyhedsserveren og
snakker
> med den.

RFC 977 forteller deg nøyaktig hvordan det gjøres ... (Da slipper vi å
ha ideer om hvordan det gjøres ...)
--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-02-02 13:20

Erlend Klakegg Bergheim skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i melding
> snakker
>
> RFC 977 forteller deg nøyaktig hvordan det gjøres ... (Da slipper vi å
> ha ideer om hvordan det gjøres ...)

En ting er at vide, hvordan man snakker med nyhedsserveren - en anden
ting er, hvordan man rent praktisk i f.eks. PHP skriver en nyhedslæser.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-02-02 14:06

> En ting er at vide, hvordan man snakker med nyhedsserveren - en anden
> ting er, hvordan man rent praktisk i f.eks. PHP skriver en
nyhedslæser.

Man bruker fsocket, også sender man informasjon slik som det står i
RFC'en, og samtidig mottar du informasjon om tolkes slik som det står i
RFC'en ... Jeg forstår ikke hva du er ute etter ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-02-02 14:29

On Tue, 19 Feb 2002 13:05:38 GMT, "Erlend Klakegg Bergheim"
<erlendkb@online.noNOSPAM> wrote:

>Man bruker fsocket, også sender man informasjon slik som det står i
>RFC'en, og samtidig mottar du informasjon om tolkes slik som det står i
>RFC'en ... Jeg forstår ikke hva du er ute etter ...

.... og man cache'r aldrig eller lignende? RFC'en specificerer NNTP,
men en klient skulle jo gerne kunne andet end bare at sende kommandoer
frem og tilbage.

Forhåbentligt sætter du også pris på at en POP3-klient fx kan gemme
e-mails og lignende?

--
- Peter Brodersen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-02-02 15:10

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i melding

> ... og man cache'r aldrig eller lignende? RFC'en specificerer NNTP,
> men en klient skulle jo gerne kunne andet end bare at sende kommandoer
> frem og tilbage.

Kyrre Baker på no.it.programmering.php (+ mange flere) laget en
NNTP-client i PHP utifra RFC 977 som jeg henviste til. Denne la
innleggene inn i en MySQL-database ... Du har vel *aldri* tenkt på at du
lærer mer, og du kan være mer stolt over, noe du selv har laget.

> Forhåbentligt sætter du også pris på at en POP3-klient fx kan gemme
> e-mails og lignende?

hehe ... Har jeg sagt at jeg ikke sætter stor pris på det ?

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-02-02 15:21

On Tue, 19 Feb 2002 14:09:45 GMT, "Erlend Klakegg Bergheim"
> [...]

>innleggene inn i en MySQL-database ... Du har vel *aldri* tenkt på at du
>lærer mer, og du kan være mer stolt over, noe du selv har laget.

Hvad mener du med "du"? Jeg har også lavet en NNTP-klient ud fra
RFC977 o.a. Men på det tidspunkt var jeg ligeledes hjemmevant i
fsockopen, databaser og lignende.

Det er blot naivt at tro, at man "kan klare sig" udelukkende vha.
NNTP-kommandoer on-the-fly. Det vil tage en helvedes mængde tid fx at
hente en liste over indlæg eller over nyhedsgrupper hjem.

Det eneste, du nævnte i tråden, var at RFC977 fortalte nøjagtigt hvad,
der skulle gøres (underforstået for at kunne håndtere nyhedsgrupper på
sin hjemmeside). Og det er altså ganske enkelt ikke rigtigt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-02-02 14:34

> [...]

> RFC'en, og samtidig mottar du informasjon om tolkes slik som det står i
> RFC'en ... Jeg forstår ikke hva du er ute etter ...

Jeg er ikke ude efter noget, men ham, der startede tråden, er. Hvorfor
tror du, han ville spørge efter en PHP-nyhedslæser, hvis han vidste,
hvordan man kommunikerede med en server vha. fsockopen?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-02-02 15:13

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-02-02 15:17

Erlend Klakegg Bergheim skrev:

> Hvor ser du at han spør om en klient ???

Hvor ser du, at jeg forstod det sådan, at han spurgte efter en klient?
Jeg viste ham en klient for at få ham til at se i koden, hvordan man gør.

> Jeg ser at han lurer på
> hvordan det kan gjøres

Enig.

> og jeg peker *nøyaktig* på hvordan det gjøres.

Ja - på et teoretisk lag. Jeg pegede nøjagtig på, hvordan man i den
virkelige verden laver en NNTP-klient i PHP.

Færdig herfra.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : JP

Dato : 19-02-02 20:46

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja - på et teoretisk lag. Jeg pegede nøjagtig på, hvordan man i den
> virkelige verden laver en NNTP-klient i PHP.

Hej,

Sikke en masse indlæg. Alt det snak i har kørende får jeg ikke meget ud af,
men de link som Jonas og Dennis postede først, hjælper mig en hel del. Tak
for det
Det vil jeg kigge nærmere på de koder og se om jeg kan lære noget af det.

/Jan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-02-02 15:22

On Tue, 19 Feb 2002 14:13:01 GMT, "Erlend Klakegg Bergheim"
<erlendkb@online.noNOSPAM> wrote:

>Hvor ser du at han spør om en klient ??? Jeg ser at han lurer på hvordan
>det kan gjøres, og jeg peker *nøyaktig* på hvordan det gjøres.

Nej, ikke i forhold til hans henvisning til html.dk, hvor der fx er
cachet overskrifter og indlæg.

--
- Peter Brodersen