XP1700 på Soltek 75-DRV
Fra : Gul

Dato : 18-02-02 18:22

Nogen der kører med denne konfiguration?? Jeg har det problem, at maskinen
stort set ikke reagerer når jeg tænder. Hvis man starter maskinen uden CPU,
begynder den i det mindste at starte diskene, men med CPUen i, er den HELT
død. Kun blæserne starter op... Suk...HJÆLP!!!

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 19-02-02 20:13

Gul wrote:
> [...]
> begynder den i det mindste at starte diskene, men med CPUen i, er den HELT
> død. Kun blæserne starter op... Suk...HJÆLP!!!

Prøv at resette bios først. Hvis det ikke hjælper;

Nu går jeg så ud fra at det er mobo eller cpu som er problemet.

Sæt en anden cpu f.eks. en Duron i. (husk køler)
Hvis det ikke virker, så har du et dødt bundkort.
Hvis det virker med den, så opgrader til seneste bios revision og prøv
igen med XP'eren.
Hvis det så stadig ikke virker, så har du en død XP1700+.

Fra : Gul

Dato : 19-02-02 23:53

Jeg havde en død XP1700+. Og bundkortet var skylden.. Så nu har jeg en ny
XP1600+@XP1900+ og et nyt bundkort :o/ (garantien dækkede)

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-02-02 00:13

"Gul" <powerrangers@oncable.dk> wrote in message
> Jeg havde en død XP1700+. Og bundkortet var skylden.. Så nu har jeg en ny
> XP1600+@XP1900+ og et nyt bundkort :o/ (garantien dækkede)

Er XP1600+ den mest overclockingsvenlige?

Fra : Gul

Dato : 20-02-02 12:16

Min er ihvertfald.. Nu kører den XP1600+@XP2000+ (1,4@1,66) Ved 39/46 grader
(Idle/max) så det er da herligt, ihvertfald fint nok til mig den primære
grund var nu at butikken jeg var ude i ikke havde flere 1700 på lager, og
jeg kunne få en 1600 med det samme.

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-02-02 20:06

> [...]
primære
> grund var nu at butikken jeg var ude i ikke havde flere 1700 på lager, og

Hvor meget skal du have for den........;) Well, never mind. Jeg håber jeg er
lige så heldig når jeg når frem til den hellige opgraderingsstund. Hvilken
køler bruger du?

Fra : Gul

Dato : 21-02-02 23:17

Alpha PAL 6035 med en 80mm blæser på