A7V-spørgsmål.
Fra : Johannes Bakkedal

Dato : 18-02-02 18:08

Hej NG. Når min maskine boot'er skrives Can't write ESCD.
Har også forgæves søgt at opgradere bios til 1008. Jeg blev noget hed om
ørerne, da der tilsynelade opstod et programmeringsproblem.
Men da jeg boot'ede havde bios'en stadig ver 1007, altså ingen
programmering. Hvad gør jeg galt? og hvorfor beskeden Can't write ESCD?.
JB.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-02-02 20:05

"Johannes Bakkedal" <bakkedal@post6.tele.dk> skrev
> Hej NG. Når min maskine boot'er skrives Can't write ESCD.
> Hvad gør jeg galt? og hvorfor beskeden Can't write ESCD?.

Din BIOS er skrivebeskyttet med en jumper på bundkortet. Se manualen, for
at finde ud af hvilken.

mvh
Peter

Fra : Ove Kristensen

Dato : 18-02-02 20:28

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> Din BIOS er skrivebeskyttet med en jumper på bundkortet.

Det er mit A7V133 board da ikke.

Mvh
OveK.

Fra : Johannes Bakkedal

Dato : 18-02-02 20:30

> "Johannes Bakkedal" <bakkedal@post6.tele.dk> skrev
>
> Din BIOS er skrivebeskyttet med en jumper på bundkortet. Se manualen, for
> [...]
Ja, det må være det. Tak for hint.
JB.

Fra : Johannes Bakkedal

Dato : 19-02-02 16:53

Nu har jeg nærstuderet bundkortet og kan ikke finde nogen jumper der
skrivebeskytter BIOS. Kan heller ikke se at der i BIOS-opsætning skulle være
noget at hente. Kan nogen fortællle mig hvad der forhindrer
BIOS-programmering og hvorfor systemet melder Can't write ESCD.
JB.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 19-02-02 19:00

> [...]
> noget at hente. Kan nogen fortællle mig hvad der forhindrer
> BIOS-programmering og hvorfor systemet melder Can't write ESCD.

Hmmm... Nu har jeg også læst manualen til dit board, og kan se at ASUS
åbenbart ikke har lavet mulighed for at skrivebeskytte Bios'en.

Jeg har til gengæld studeret lidt på nettet, og fundet frem til, at der
er stor risiko for at din dataene i din Bios-chip er blevet ødelagt da du
flashede. Du kan prøve at "Load Setup Defaults" i Bios eller prøve at
flashe Bios'en én gang til.

mvh
Peter

Fra : Johannes Bakkedal

Dato : 20-02-02 17:08

Har testet Flash-kredsen i en Flash-brænder, som fortæller at det ben der
styrer block-protect, samt reset ikke virker.
JB.

Fra : David Christiansen

Dato : 18-02-02 22:17

> [...]
> Men da jeg boot'ede havde bios'en stadig ver 1007, altså ingen
> programmering. Hvad gør jeg galt? og hvorfor beskeden Can't write ESCD?.

Mener også man kan læse bios opdatering inde i selve bios menuen

Med venlig hilsen
David