Dyrehandlere/krybdyr i Århus ?
Fra : Alan Vers

Dato : 18-02-02 15:44

Da jeg er på ferie i Århus her i uge 8 ville jeg gerne om nogen kunne
hjælpe mig med adresser til dyrehandlere som handler med krybdyr .

Fra : Mudj@

Dato : 19-02-02 11:28

Prøv PETWORLD i viby J.

/ Morten

Fra : tele

Dato : 19-02-02 21:37

Er petworld det eneste sted i Aarhus som handler med krybdyr ??
Det er et sørgeligt syn at se den måde de holder deres krybdyr på . Jeg har
idag været der inde og set en steppevaran på 60-70 cm gå i et 128-150 liters
terrarie , sørgeligt !!!!!!!
Alle de andre krybdyr der var i forretningen blev ligeledes holdt under
kummerlige forhold.

Fra : Marlene

Dato : 20-02-02 12:15

tele <ffff@dddd> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c72b5b3$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
liters
> terrarie , sørgeligt !!!!!!!
> Alle de andre krybdyr der var i forretningen blev ligeledes holdt under

Okay - er det noget, som skal gøres noget ved? Hvor stort skal et terrarie
til en steppevaran på 60-70 cm. være? Sagde du noget til personalet? Det
virker ellers som ordnede forhold i butikken, men jeg har dog aldrig set, at
de har krybdyr derinde (er også lidt bange for dem........). Ser frem til at
høre nærmere fra dig.

Mvh. Marlene.

Fra : Ulrik Smed

Dato : 20-02-02 14:59

In article <3c72b5b3$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
tele <ffff@dddd> wrote:
> [...]
> terrarie , sørgeligt !!!!!!!
> Alle de andre krybdyr der var i forretningen blev ligeledes holdt under

Hmm.. jeg troede egentlig Petworld var en af de mere rimelige...
men det gør mig ganske ondt at høre om den varan! Min egen på
samme størrelse har 3 kvadratmeter. Det kan man måske mene er
mere end nødvendigt, men en god kvadratmeter må være absolut
minimum! Jaja, det er selvfølgelig midlertidigt, men alligevel.
Ku' godt være jeg lige skulle smutte en tur derud, men vi ska'
lige ha' alt den sne af vejen først!

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : tele

Dato : 20-02-02 19:25

Ulrik du må da vide hvor i Aarhus/Randers eller omegn der er krybdyr at købe
????

Du kan sagtens bruge vejene igen, vi har været i Ikea idag uden problemer
det var mere slemt igår.

Fra : tele

Dato : 20-02-02 21:28

Det var vidst for tideligt jeg fik det skrevet for nu er vejene totalt
lukkede igen

Fra : Ulrik Smed

Dato : 21-02-02 18:56

In article <3c7404f6$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
tele <ffff@dddd> wrote:
> Det var vidst for tideligt jeg fik det skrevet for nu er vejene totalt
> lukkede igen

Haha, ja jeg har netop selv været i Lystrup fra Århus N, på
cykel, det var da en hel oplevelse!

Jeg kender faktisk ikke rigtig nogle dyrehandlere, det er meget
sjælden jeg kommer hos dem. Men Petworld besøger da en gang i
mellem, og jeg kender Amund derude, han er rigtig dygtig, og
derfor undrer det mig lidt at han lader den varan gå på så lidt
plads. Det er ham der står for krybdyr og akvarier derude. De
skulle vist ha' haft endnu en steppevaran for nylig, har jeg
hørt, også en halvvoksen en. Det er nok nogle de har fået fra én
der ikke kunne ha' dem mere, kunne jeg forestille mig.

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Ulrik Smed

Dato : 25-02-02 19:21

tele <ffff@dddd> wrote:
> [...]
> terrarie , sørgeligt !!!!!!!
> Alle de andre krybdyr der var i forretningen blev ligeledes holdt under

Hej igen.

Nu var jeg lige en tur derude. I fredags blev det ikke til noget,
for min cykel gik i stykker. :-/

Nå, men varanen var imidlertid solgt. Jeg snakkede lidt med Amund
og sagde jeg havde hørt 'rygter' om at de havde en stor varan.
Han fortalte at de havde haft tre store steppevaraner som de fik
for ca. 14 dage siden, og at de faktisk var kommet fra deres
forbindelse i Afrika. De havde bestilt nogle meget små, men fik
så altså disse tre store ved en fejl. Men OK, de kunne
selvfølgelig godt ha' sat et større bur op til dem alligevel. Men
nu er de altså solgt, og jeg håber alt det bedste for dem. I det
mindste bliver køberne af disse tre da ikke overrasket over hvor
store de bliver, da de var næsten voksne.

De havde også to små steppevaraner gående, og de så da rimelig
friske og aktive ud. De havde dog ingen hule, så de var noget
rastløse. Men vand og varme havde de da, og de andre krybdyr
havde da også rimelige forhold, synes jeg. I forhold til de
skrækhistorier man nogle gange hører, så synes jeg egentlig ikke
Petworld er slem. Det er selvfølgelig altid lidt sørgmodigt at se
dyrene i disse små terrarier, det kunne være fedt hvis de havde
nogle store flotte terrarier istedet, både som eksempel for
køberne, så de kan se hvordan de skal indrette derhjemme, og for
at dyrene kunne ha' det bedre indtil de blev solgt.

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Inga Jensen

Dato : 09-03-02 14:35

Hej
Vil også lige kommenterer dette, kender også Amund, det er sikkert rigtigt,
at de ikke viste størrelsen, for de krybdyr der normalt er der er små og har
tilpas størrelse i terarie, når man har dem for øje med salg, de har godt
nok mere plads i Bonnie i City Vest, men de har også kun en art af gangen,
fortiden skildpadder.
mvh Inga