Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Durst 800
Fra : Frank Petersen

Dato : 18-02-02 13:15

Jeg har netop anskaffet et ældre "Durst 800" forstørrelsesapparat til
sort/hvid. Kan nogen oplyse noget om alder og nypris samt særlige
forhold ved brug?
Evt. manual købes/modtages med glæde.
Hilsen fra
frank

frank@frankwp.dk

Fra : Langgaard

Dato : 18-02-02 13:54

Hej

Jeg har brugt sådan en fyr i mange år, den har været pålidelig og har meget
lang levetid.
Men et svagt punkt en de nylon-stænger, som tandhjulene kører i ved op og
nedjustering af hovedet, de sidder på søjlen i venstre side.
Så hvis det går lidt trægt når hovedet skal op, så hjælp det lidt på vej med
venstre hånd, så belastes de ikke så meget.

Lampen skal justeres, det gøres ved at løsne den lille skrue der sidder der
hvor ledninger går ind i hovedet, så kan det rør ledningen går ind i,
skubbes op og ned, der skal være lige meget lys over hele formatet på
bundbrættet, men husk først at montere kondensator og optik så det passer
sammen.

Har du fået noget udstyr med til det ?

Når jeg finder min manual, laver jeg en kopi til dig !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 19-02-02 10:12

Hej Frank
Jeg har ligesom Langgaard også arbejdet igennem mange år(1972-1989 med
Durst 800. Og netop justeringen af lyset "pæren" er meget vigtigt. Jeg havde
også tid til anden lidt problemer med nylon stængerne, men lidt silikone
spray hjalp.
Det er også vigtigt at kondensatoren er ren.
Desværre har jeg aldrig set en brugsvejledning.
hilsen
Flemming Aagaard