The Others - *semi-spoiler*
Fra : Per Kristensen

Dato : 18-02-02 10:47

Jeg så lige The Others i går. Det er egentlig en ganske ok film, men plottet
er alt for tæt op af Sixth Sence. Faktisk så meget så det virker ret plat.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-02-02 12:17

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev:

>Jeg så lige The Others i går. Det er egentlig en ganske ok film, men plottet
>er alt for tæt op af Sixth Sence. Faktisk så meget så det virker ret plat.

Megaspoiler ahead!
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Jeg mener at have læst et sted, at historien var skrevet, før SS fik
premiere, og at instruktøren fik et føl på tværs, da han hørte om den
anden film. Sjovt nok gennemskuede jeg overraskelsen i SS ti minutter
inde, men det gjorde jeg ikke med The Others, selv om jeg havde set SS
inden. Jeg synes, vildledningen virker meget bedre i The Others, fordi
der er mere end ét spøgelse, og fordi der ikke lægges skjul på, at det
er en spøgelsesfilm. Man tror bare, at det er de rigtige mennesker,
der er spøgelserne. Jeg blev i hvert fald overrasket.

Og så er den jo rigtig, rigtig stemningsfuld. Stilen (og
gåsehudsfaktoren) kommer tæt på The Innocents og The Haunting (ikke
Jan de Bonts makværk, men den originale af Robert Wise).

Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-02-02 12:27

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> escribió en el mensaje de
noticias 39o17u863fd8s9j464l8ac7k6n3jutrk9l@4ax.com...
> "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev:
>
> Jeg mener at have læst et sted, at historien var skrevet, før SS fik
> premiere, og at instruktøren fik et føl på tværs, da han hørte om den
> anden film.

Og det er rigtigt nok. Det var mig der skrev det her i gruppen, og saa
sent som igaar saa jeg interview med Amenabar hvor han ogsaa fortalte at
han var lidt ked af at blive beskyldt for at plagiere. Han havde ifoelge
hvad han sagde ganske rigtigt skrevet stoerstedelen af The Others foer
han var til premiere paa Sixth Sence.
Jeg syntes ogsaa det er i orden at de to historier minder om hinanden,
da de jo er saa stilfuldt forskellige.
Med venligh hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Daniel Brenøe

Dato : 18-02-02 12:37

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

Efter min mening ligner de 2 film ikke hinanden nok til at det kan
ødelægge oplevelsen.
Den narretive forløb i The Others er også på flere områder flottere
end ss, da filmen er bedre til at skjule plottet .
Den store forskel ligger dog i stemningen, hvor The Others er langt
mere mørk og dyster end SS.
Begge er dog fremragende film.

D. Brenøe
moviegeek phd.