Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Teleskoper
Fra : Rasser

Dato : 18-02-02 08:11

Hej Ng
Jeg ved godt det ikke er den rigtige ng, men jeg prøver.
Er der nogen af jer derude der ved hvilken ng man skal søge, hvis
man vil vide noget om teleskoper til stjernekik.
(Mange af dem kan jo også monteres med kamera i rø...)

Mvh Jens Rasmussen

Fra : orbital

Dato : 18-02-02 13:17

On Mon, 18 Feb 2002 08:11:23 +0100, "Rasser" <jens.rasmussen@risoe.dk>
wrote:

> [...]
>man vil vide noget om teleskoper til stjernekik.
>(Mange af dem kan jo også monteres med kamera i rø...)

Kan kun finde nogle udenlandske:

uk.sci.astronomy

alt.binaries.pictures.astronomy

Men på www er der jo

http://skyandtelescope.com/default.asp?promo=

der er links til teleskoper.

Det er da godt, at ikke alle mener Jorden er flad !! og har lidt
interesse for naturvidenskaberne. Det svinger igennem tiderne.

mvh

John

Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-02-02 17:47

Prøv også at se Astronomisk Selskabs hjemmeside, www.drsi.dk.

Fra : Rasser

Dato : 19-02-02 07:24

Hej igen.
Tak for svarene.
Mvh Jens Rasmussen

Fra : Jan

Dato : 19-02-02 22:34

jeg er sikker på at Niels Ebbesen ved noget om dette, han ved sku noget om
alting.