Distributionslister
Fra : Kim

Dato : 18-02-02 06:50

Hej

Jeg har i Outlook 2000 sr1 lavet en distibutionsliste. Mit problem er så at
når jeg sender til listen, kommer alle navne som listen indeholder til at
stå i modtager hovedet. Kan man ikke sætte den op så kun navnet på
distributionlisten kommer til at stå der ?

Kim/Varde
profil@sol.dk

"Kedsomhed er når du ikke oplever
information der gør en forskel"
Alfred Bion 1956

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-02-02 16:43

Kim <profil@sol.dk> skrev i en
> [...]
indeholder til at
> stå i modtager hovedet. Kan man ikke sætte den op så kun navnet

> distributionlisten kommer til at stå der ?

Hej Kim,
Jeg gør det på den måde at navnet på distributionslisten skrives
på i BCC-feltet. Så kan ingen se de andres adresser.
Eneste problem er selvfølgelig at til-feltet i den mail der
fremkommer ikke umiddelbart viser den adresse det er sendt til.
Ofte ser man at der der står noget i retning af [Undislosed
Recipients] i til-feltet, og det tror jeg kun man kan få frem
hvis man bruger noget specielt listesoftware - jeg kan i hvert
fald ikke få Outlook til det.
Hvis du undlader at skrive noget i til-feltet, men kun skriver
listnavnet i BCC-feltet, vil både til og fra-adresse være den
adresse du sender fra.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Kim

Dato : 18-02-02 17:22

> [...]
> Med venlig hilsen
> Ole Gaarde Kristensen
> - Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Ja- det ser ud til at være løsningen.
På mit job, hvor vi også bruger outlook kan man bare sende til en
distibutionsliste og så er det kun "navnet" på listen man kan se, men det
kan jo være det er noget med opsætning af mailserveren at gøre

Mvh Kim