MSI 815EP Pro mystik
Fra : n

Dato : 18-02-02 04:38

"Floppy Disk(s) Fail [40]"

Dét er beskeden der kommer under opstart medmindre jeg disabler "boot up
floppy seek" i bios. WinXP Pro ser og genkender floppydrevet, men det virker
ikke (skægt nok at det lige er en fejl 40 jeg får:), men det relaterer til
antallet af spor på diskene)

Problemet indtraf efter at jeg havde taget det interne modem ud for at
checke et nummer på det. Jeg satte modem'et tilbage, strømkablet tilbage i
stikket, tændte bag på kabinettet, derefter foran og så har vi balladen. Jeg
har været ude for det samme problem med en anden næsten identisk maskine,
men det var blot efter en simpel flytning af PC'en, og altså uden at have
åbnet kabinettet men kun frakoblet strømmen. Så nu er der altså to maskiner
baseret på nævnte bundkort, hvis floppydrev ikke kan bruges.

PC'en in question er en PIII 800Mhz EB, Matrox G450, 1x256MB Apacer RAM, IBM
40Gb 60GXP i et Enlight 250W kabinet.

Jeg har rodet rundt på MSI's forum uden held. Min viden om
bios-indstillinger er meget basal, så jeg har ikke ændret noget der pånær
selvfølgelig "boot up floppy .. " funktionen. Og jeg er mildest talt i
vildrede. Nu er floppydrevet ikke ligefrem noget der hindrer mit arbejde,
men det er utroligt irriterende at en så simpel ting af uforståelige årsager
sætter ud. Så jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Fra : Leony

Dato : 18-02-02 09:10

"n" <n@n.com> skrev i en meddelelse
> "Floppy Disk(s) Fail [40]"

Har du haft kablet ude af drevet, der er så en stor chance for at det vender
forkert.
Hvis der er lys i drevlampen på floppy'en, så vender kablet forkert.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : n

Dato : 18-02-02 12:57

> [...]
vender
> forkert.
> Hvis der er lys i drevlampen på floppy'en, så vender kablet forkert.

Det er der ikke - og floppydrevet har ikke på noget tidspunkt været taget ud
af forbindelse i nogen af maskinerne.

/n

Fra : Leony

Dato : 19-02-02 09:12

> Det er der ikke - og floppydrevet har ikke på noget tidspunkt været taget
ud
> af forbindelse i nogen af maskinerne.

Mystisk. Er du sikker på det ikke sidder løst, du kan have ramt det da du
havde modemet ude.
Har du prøvet med et nyt kabel, det kunne pludselig være blevet defekt.