I orden at købe amerikansk VHS film?
Fra : Jacob

Dato : 18-02-02 01:00

Er det i orden at købe VHS film fra USA?
Jeg har hørt at der skulle være en forskel i "framerate" forskel som gør at
VHS film købt på amazon.com ikke kan spilles på vores maskiner. Er det
sandt?

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-02-02 02:24

Du skal sørge for at dit dstyr kan afspille NTSC som er formatet i USA - i
Danmark kører vi PAL - det bør stå i dine bruger manualer om det
understøttes.

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 18-02-02 19:24

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> Du skal sørge for at dit dstyr kan afspille NTSC som er formatet i USA - i
> Danmark kører vi PAL - det bør stå i dine bruger manualer om det
> understøttes.
Bare for at uddybe lidt: Det er både VHS og TV der skal kunne klare det.

/Lars

Fra : Morten Steen

Dato : 19-02-02 23:12

Både og...
Langt de flest moderne videoer kan afspille NTSC bånd på et PAL fjernsyn.
Men igen : check manualen til din video, eller køb en ny! :)

Morten

Fra : Jacob

Dato : 20-02-02 12:48

Jesper Winding <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c705782$0$22283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du skal sørge for at dit dstyr kan afspille NTSC som er formatet i USA - i
> Danmark kører vi PAL - det bør stå i dine bruger manualer om det
> understøttes.

Jeg har desværre ikke manualen længere. Men det er en Solid highclass Sony
som var avanceret da jeg købte den, men nu er ca. 10 år gammel. Så det skal
jeg vel ikke regne med?!

Fra : Aston Villadsen

Dato : 24-02-02 23:25

On Wed, 20 Feb 2002 11:47:32 GMT, "Jacob" <web@acadia.dk> wrote:
>Jeg har desværre ikke manualen længere. Men det er en Solid highclass Sony
>som var avanceret da jeg købte den, men nu er ca. 10 år gammel. Så det skal
>jeg vel ikke regne med?!

Du kan jo prøve at skrive modelnummeret ned og søge på Google på det
og se om der kommer nogle produktspecifikationer frem

mvh
Aston

Fra : Aston Villadsen

Dato : 20-02-02 00:11

On Sun, 17 Feb 2002 23:59:54 GMT, "Jacob" <web@acadia.dk> wrote:

>Er det i orden at købe VHS film fra USA?
Det er bare helt i orden! :)

Da jeg købte en videomaskine for et års tid siden kunne næsten alle
dem jeg kiggede på afspille NTSC - så det er vist blevet ret normalt
herhjemme på nyere maskiner.

mvh
Aston