Novice
Fra : TM

Dato : 25-01-01 12:11

Jeg er på absolut minimum niveau, når det gælder webdesign. Jeg har lige 2
spørgsmål. Har et lille intranet hvor jeg har oprettet en side for vores
afdeling, hvor der er nogle hyperlinks til nogle dokumenter som ligger på et
netdrev som kun folk fra vores afd. kan se. Når andre trykker på disse links
for de vist IE standard fejl siden 404

1. Kan man lave sin egen fejl side, hvis ja hvordan for man så kaldt den.

2. Kan man sætte et password eller på anden måde sørge for at andre ikke kan
ændre designet af hjemmesiden.

Med venlig hilsen
Thomas.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 25-01-01 14:10

TM wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Hej Thomas,

Svarene på dine spørgsmål er afhængige af hvilken server du har. Prøv at
stille spørgsmålet i dk.edb.internet.webdesign.serverside

Men hvis du kører Microsoft IIS :

> 1. Kan man lave sin egen fejl side,
> hvis ja hvordan for man så kaldt den.

Du finder en artikel om netop dette emne her:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel6/personlige_fejlsider.asp

> 2. Kan man sætte et password eller på anden måde
> sørge for at andre ikke kan ændre designet af hjemmesiden.

Hvad mener du? - besøgende på et website kan IKKE ændre på siderne. Det
behøver du slet ikke sætte specielle passwords for at forhindre.

Håber det hjalp dig lidt - ellers prøv at spørge i Serverside gruppen.

Mvh
Jonas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-01 15:16

Kommer an på Serveren og OS.

Fra : TM

Dato : 26-01-01 08:24

> Kommer an på Serveren og OS.

Mange tak Jens Peter, for din repons håber dette kan få os lidt videre.

Serveren er Unix maskine og vi køre win95/98 og NT på vores maskiner.

Thomas

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 26-01-01 09:24

Hej

> 1. Kan man lave sin egen fejl side, hvis ja hvordan for man så kaldt den.
>
> 2. Kan man sætte et password eller på anden måde sørge for at andre ikke kan
> ændre designet af hjemmesiden.

Hvis I kører med Apache som server forklarer
http://webcafe.dk/diverse/artikler/001/da001.php3 og de følgende artikler
dig om adgangsbeskyttelse, fejlsider og lidt mere...

Nikolaj
--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder