Bundkort til K6 II, 450 Mhz
Fra : Søren Kastholm

Dato : 17-02-02 22:43

Jeg skal bruge et bundkort til en K6 2, 450 Mhz - gerne et
mini-ATX-kort og et, der kan styre HDU > 32 Gb - og
helst med lidt fremtid i

Har I et forslag til et kort, jeg kan købe i dag.

Jeg kan evt. droppe kravet om et Mini-ATX kort og finde
et nyt kabinet.

Søren Kastholm

Fra : Óðin

Dato : 18-02-02 07:05

"Søren Kastholm" <kastholm@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge et bundkort til en K6 2, 450 Mhz - gerne et
> mini-ATX-kort og et, der kan styre HDU > 32 Gb - og
> helst med lidt fremtid i

Jeg har et FIC VA-503+ Baby AT til omtalte CPU-type. Ved dog ikke om det kan
bruge harddiske over 32 Gb. Tjeck BIOS-opdateringer på
http://www.fic.com.tw/techsupport/motherboards/pentium/VA-503+.htm

Det er god kvalitet, kan køre FSB helt op til 124 MHz. Jeg kører 4x112 MHz
med 100 MHz noname RAM, uden problemer, hvilket giver en lille
ydelsesforbedring i forhold til 4,5x100 MHz. Har kun positivt at sige om
FirstInternationalComputer. Skal siges, at jeg købte bundkortet dengang,
fordi jeg læste på AMD's side, at de havde anbefalet det til den CPU.

Mvh.

/Óðin

Fra : Jakob

Dato : 18-02-02 10:23

Med den sidste bios opdatering kan Epox EP-58-MVP3C-M klare HD > 32GB.
http://www.epox.com/html/english/products/motherboard/ep-58mvp3c-m.htm

Havde selv en 60'er til at sidde i den. Min cpu kørte 380@450 klippe
stabilt. Bundkortet arbejde btw bedst med grafikkort fra Creative. Og hvis
du har et SB Live Lydkort, så find et andet mobo - der er for få irq'ere
ledige.

Mvh
Jakob

Fra : Leony

Dato : 18-02-02 09:12

"Søren Kastholm" <kastholm@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge et bundkort til en K6 2, 450 Mhz - gerne et
> mini-ATX-kort og et, der kan styre HDU > 32 Gb - og
> helst med lidt fremtid i

Umiddelbart vil jeg sige at det er svært at købe et bundkort fra en
forlængst glemt fortid, der ligefrem skulle have lidt fremtid

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : orbital

Dato : 18-02-02 10:14

On Sun, 17 Feb 2002 22:43:20 +0100, "Søren Kastholm"
<kastholm@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>helst med lidt fremtid i
>
>Har I et forslag til et kort, jeg kan købe i dag.
>
>Jeg kan evt. droppe kravet om et Mini-ATX kort og finde

www.demoshop.dk kan du finde et asus p5a. Det er atx og med
alichipset (super7 kort) til 560 kr.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/

der finder du nyeste bios, manual, m.m.

ali_i106 er ali agp driveren
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

mvh

John