Opdater ??
Fra : Erik Isager

Dato : 17-02-02 22:54

Hej

Jeg har en hjemmeside, delt i 3, top, menu og main

Hovedmenuen skiftes til en ny "undermenu" ved klip på en knap i hovedmenu.
i denne undermenu havde jeg lavet en fejl, så den ene knap i undermenuen
ikke virkede, det opdagede jeg og rettede fejlen, og lagde den rettede
undermenu ud, men når jeg så ville tjekke, blev den ved med at hente den
undermenu som tidligere var hentet !! Jeg prøvede at slette den på min
hjemmeside men det ændrede intet, den fandt stadig den undermenu med fejlen.
F5 hentede hele siden hjem igen med hovedmenuen på, og ved valg af
undermenu, var det stadig den gamle med fejlen.

Først da jeg bad om kun at hente undermenuen ( direkte adr. til undermenu )
så fandt den ud af, at den var jo væk, og så kom fejl ( er det ikke 404 den
heder). så kunne jeg lægge undermenu ud, og så virker det !!!

Men hvordan sikrer man at mine besøgende ikke bare ser det de "hentede
sidst" som ligger på deres pc i stedet for det jeg lige har lagt ud ???

På forhånd tak !
Erik Isager

Fra : Andreas Paasch

Dato : 18-02-02 12:28

Vil nok kunne klare med meta-tag og no-cache ....

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Is

Dato : 19-02-02 22:13

> Vil nok kunne klare med meta-tag og no-cache ....
---
Har kigget lidt på : Metematen, kodeovesigt !!
---
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
---
så burde det jo stå på alle sider ???

jeg har jo ikke noget imod at det ligger på "gæstens" PC. !

Hvornår (hvis gæsten skulle finde på at se min side mere end en gang) vil
der hentes den "nye side" og ikke bare det der blev hentet sidst ???

Erik Isager

Fra : Andreas Paasch

Dato : 20-02-02 07:30

"Is" <e.i@fjern@get2net.dk> wrote in message news:a4uf02$9gs$1@sunsite.dk...

> [...]
> ---
> <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
> <META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">

Ja, alle sider.

> jeg har jo ikke noget imod at det ligger på "gæstens" PC. !

[snip fra dit første indlæg]

"Men hvordan sikrer man at mine besøgende ikke bare ser det de "hentede
sidst" som ligger på deres pc i stedet for det jeg lige har lagt ud ???"

[/snip]

> Hvornår (hvis gæsten skulle finde på at se min side mere end en gang) vil
> der hentes den "nye side" og ikke bare det der blev hentet sidst ???

Med de nævnte meta-tags, hvergang siden loades hentes den aktuelle fra
serveren.

Fra : Is

Dato : 21-02-02 19:14

> Ja, alle sider.
------
Hvis jeg så på disse sider har billeder eller gif anim. som hentes fra en
mappe på min hjemmeside ! vil de så blive "gemt" på "gæstens" pc ???

det er af hensyn til eventuelt tidsforbrug ved "genloading" af disse !

Erik Isager

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-02-02 22:43

"Is" <e.i@fjern@get2net.dk> skrev...
> Hvis jeg så på disse sider har billeder eller gif anim. som hentes fra en
> mappe på min hjemmeside ! vil de så blive "gemt" på "gæstens" pc ???
>
> det er af hensyn til eventuelt tidsforbrug ved "genloading" af disse !

Nej, det vil de ikke - for du har jo netop bestemt (via metatag'et) at
siderne IKKE skal caches/gemmes... Man kan ikke lave det sådan, at noget af
siden skal caches og noget andet ikke skal!
Hvis du er bekymret for tidsforbruget ved loading, så må du lave mindre
filer.

Mvh. Camilla

Fra : Is

Dato : 23-02-02 14:56

> [...]
> siden skal caches og noget andet ikke skal!
> Hvis du er bekymret for tidsforbruget ved loading, så må du lave mindre

---
Det kunne jo godt være sådan at det kun var "siden" der ikke blev gemt, men
billeder og andre ting som siden "krævede" ( lyd måske) blev gemt, med
mindre disse file hver for sig skulle ha samme kommando på en eller anden
måde .
Men tak for svaret !

Erik Isager