adsl - switch - 2 pc
Fra : Avelon

Dato : 17-02-02 22:23

Hi
Da jeg godt kunne tænke mig at kunne koble begger mine pc´er på nettet, har
jeg anskaffet en switch. Jeg har adsl og jeg er koblet på nettet med begge
maskiner nu. Jeg har ikke fast ip på nettet, Men jeg kan ikke se maskinerne
sammen, når jeg er på nettet. Hvis jeg giver en fast ip på begge maskiner så
kan de se og snakke sammen, men så er nettet jo væk :). Det kan vel godt
lade sig gøre begge dele samtidig, eller ? - har W2K på begge maskiner

kai

Fra : Hans

Dato : 17-02-02 23:22

"Avelon" <wlpn4u@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> kan de se og snakke sammen, men så er nettet jo væk :). Det kan vel godt
> lade sig gøre begge dele samtidig, eller ? - har W2K på begge maskiner

Sæt begge maskiner op til DHCP og installer NetBEUI protokollen der så
bliver brugt til kommunikation mellem maskinerne på dit LAN. Jeg går ud fra
at du har en TDC BB forbindelse med 2 dynamiske IP, ellers se bort fra
ovenstående.

mvh
Hans

Fra : Kai

Dato : 24-02-02 12:34

Tak for dit svar - det vil jeg prøve.
Kai

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-02-02 10:25

> [...]

> men så er nettet jo væk :). Det kan vel godt lade sig gøre
> begge dele samtidig, eller ? - har W2K på begge maskiner.

Du skal købe 2 faste IP-adresser, jeg mener dog den ene er
gratis.

Venligst
Mikael

Fra : Kai

Dato : 24-02-02 12:34

Tak for dit svar, men jeg er ikke interesseret i fast ip adr.
Kai