Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP Photosmart S20 Photoscanner
Fra : juul

Dato : 17-02-02 21:14

Er der nogen der har erfaringer med denne scanner, og kan den scanne 6x6
negativer...??

Fra : Ole

Dato : 19-02-02 10:47

Hej Kristian

Jeg vil lade dig selv vurdere, stortset alle mine billeder (dem fra dias)
www.atomb.dk/foto er indscannet med denne scanner. Selv er jeg rimelig
tilfreds, ihvertfald til nettet, brugervenligheden taget i betragtning.

Og nej, jeg tror ikke den kan scanne store negativer/slides, kun store
papirbilleder.

Ole
www.atomb.dk

Fra : GP

Dato : 19-02-02 11:42

Hej

Jeg har arbejdet med denne scanner i snart 2 år og scannet masser af
billeder, både s/h, dias og farvenegativer. Den er nem at arbejde med og
resultaterne er knivskarpe og farverigtige. Jeg har scannet billeder i
højeste opløsning og printet ud i 20x30 og med et perfekt resultat. Eneste
ulemper: ret følsom for støv og ikke just en hurtigløber. Kan scanne 24x36 i
strimler og monterede dias (kun tynde rammer), samt papirbilleder op til ca.
9x12 cm - men det er kun i nødsfald, du skal bruge denne mulighed -
resultatet er ikke ret godt. - Kan ikke tage negativer/dias over 24x36. -
Alt i alt: jeg finder, det er en god og driftsikker scanner, hvis resultater
er helt på højde med Nikons og Minoltas.

/Gunnar

Fra : juul

Dato : 19-02-02 13:51

tak for udveksling af erfaringer og lign. Jeg er lidt tvivl om køb af
filmscanner, for jeg vil helst have fat i en der kan scanne 6x6 neg. Er der
måske nogen der kender til en eller flere scannerer/mærker der kan det!?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-02-02 14:31

juul wrote:

> [...]
> af filmscanner, for jeg vil helst have fat i en der kan scanne 6x6
> neg. Er der måske nogen der kender til en eller flere scannerer/mærker

Der findes flere løsninger, men fælles for dem alle er, at de er
hundedyre, hvis de skal ha' en god dynamisk range ( D-max over D 3.3).

De mest fremkomlige og prismæssigt attraktive løsninger, er nok gode
flatbed scannere med diaslåg eller diasskuffe, prisniveauet ligger på
mellem 10 og 16.000 excl. moms. alt efter mærke og type.

Fra : Claudes

Dato : 19-02-02 22:30

Har du fået et godt tilbud på en HP - jeg er måske interesseret - har selv
arbejdet med sådan en fætter på Odense Uni - og den er glim-ragende til mit
forbrug!

VH

Claudes

Fra : Ivar Hansen

Dato : 25-02-02 22:57

Det er en rimelig god scanner, som jeg har brugt i et årstid. Den har
imidlertid to store svagheder: Softwaren og støj i skyggeområder. Softwaren
er rettet imod at det skal være let at komme i gang, men når man efter 20-30
scanninger ved hvad man har med at gøre, er den for besværlig at arbejde
med. F.eks. kan den ikke finde de rigtige frames, og den vælger ikke at
scanne helt ud til kanten, så man skal resize hvert eneste billede efter
prescan.

Støjen i skyggeområder er udpræget i store, næsten sorte områder, og jeg
synes det er et meget stort minus. Selv i mindre forstørrelser er denne støj
meget synlig.

Jeg gav ca. 4.500 for den for et år siden, og det er den ikke værd nu om
dage. Den bør ikke koste mere end 3.000...

Mvh Ivar

Fra : nimous

Dato : 28-02-02 22:18

Jeg hadde en slik noen måneder. I dag har jeg en Minolta Dimage Dual 2
istedet, og må si at jeg synes det er en bedre scanner.