"Holdbarhed" på taletidstelefoner
Fra : jehandersen@my-deja.~

Dato : 25-01-01 10:33

Jeg er bosat i England, hvor det nu er almindeligt, at man ikke
har "holdbarhedstid" på taletidskort. Dvs., at har man købt et kort til
sin telefon, kan det i princippet holde for evigt, hvis man aldrig selv
foretager opkald men kun modtager opkald. Kan det virkelig passe, at
dette endnu ikke er tilfældet på det danske marked??

~Jette~

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Fischer

Dato : 25-01-01 10:47

> [...]
> foretager opkald men kun modtager opkald. Kan det virkelig passe, at
> dette endnu ikke er tilfældet på det danske marked??

Ja.
Taletidskort fungerer kun 1 - 3 måneder (alt efter selskab) efter at
taletiden er udløbet.

(F)

Fra : Stephen Møller

Dato : 25-01-01 12:03

Jeg har da en Sonofon taletidskort, hvor jeg ikke har haft enheder på i de
siste 1½ år unden at de har lukket den

Fra : Anders R

Dato : 25-01-01 13:16

Hej,

Jeg har fået oplyst af Telias kundeservice at der skal gå "lang tid" udover
de 6 måneder før de lukker kortet.

Anders

Fra : jehandersen@my-deja.~

Dato : 25-01-01 15:03

Hmm, gad vide hvad "lang tid" er??

Jette
In article <3a701991$0$3194$73beb97d@news.dk.uu.net>,
"Anders R" <AR@postman.dk> wrote:
> Hej,
>
> Jeg har fået oplyst af Telias kundeservice at der skal gå "lang tid"
> [...]

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Fischer

Dato : 25-01-01 17:48

> Jeg har fået oplyst af Telias kundeservice at der skal gå "lang tid"
udover
> de 6 måneder før de lukker kortet.

Måske.
Men i deres vilkår står der at de har ret til det. Dermed ved du jo aldrig
hvor længe du vil have en telefon efter fristens udløb.

(F)

Fra : Anders R

Dato : 26-01-01 13:12

> udover
>
> Måske.
> Men i deres vilkår står der at de har ret til det. Dermed ved du jo aldrig
> hvor længe du vil have en telefon efter fristens udløb.

Korrekt, men jeg kører nu på 8. måned uden problemer med at ringe fra
telefonen og modtage opkald,

Anders

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 25-01-01 15:11

"Stephen Møller" <steph@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har da en Sonofon taletidskort, hvor jeg ikke har haft enheder på i de
> siste 1½ år unden at de har lukket den

Det har jeg også oplevet ... at der har kunnet gå ½ år uden enheder - og
det virker stadig ... (satte enheder ind forleden)

- -

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen
klth@email.dk
www.mulder.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-01-01 15:29

Hej Jette..

jehandersen@my-deja.com wrote:

>Jeg er bosat i England, hvor det nu er almindeligt, at man ikke
>har "holdbarhedstid" på taletidskort. Dvs., at har man købt et kort til
>sin telefon, kan det i princippet holde for evigt

Hvor meget er minutprisen for brug af taletidskort derovre ? - og er der
nogen restriktioner ?, kan i ringe til _alle_ både mobil og fastnetnumre
til samme pris, og til/fra udlandet (modtage opkald fra udl.)
--
M.v.h. Ole