Fede musikvideoer
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-02-02 18:14

Hvilke videoer hører til tidernes bedste efter jeres mening? Her er et par
af mine favs:

Beastie Boys - Sabotage (bedre bliver det ikke!)
Blur - Coffee and TV
Radiohead - Just
Radiohead - Paranoid Android

--
Med venlig hilsen / Kind Regards
Kim Frederiksen

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-02-02 18:29

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af mine favs:
>
> Beastie Boys - Sabotage (bedre bliver det ikke!)

Metallica - One
Pantera - Planet Caravan
Alt med Iron Maiden

Michael

--
------
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Lotus

Dato : 19-02-02 18:59

Hmmm....

Jeg husker specielt videoen til Iron Maiden's "Can I play with madness". Den
var simpelthen genialt godt lavet.

Lotus

Fra : Kasper Aae

Dato : 17-02-02 18:26

Massive Attack - Karmacoma
Bjørk - Human Behaviour
Galleon - So I Begin

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Kim M. Jensen

Dato : 17-02-02 18:53

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> af mine favs:
>
> Beastie Boys - Sabotage (bedre bliver det ikke!)

Unkle/Thom Yorke - Rabbit in your headlights

/kmj

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-02-02 19:54

"Kim M. Jensen" <kmj2000@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Unkle/Thom Yorke - Rabbit in your headlights

Ja, for dælen da.... "I'm a rabbiiiit in you headliiiight ..... scared ooof
the spotlight" .... LÆKKERT nummer.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 17-02-02 21:13

Paft punk - da funk
fatboy slim - weapon of choice
fatboy slim - praise you

Fælles for dem alle er at spike jonze lavede dem. Han er bare for genial til
musik videoer

Fra : Lord Nikon

Dato : 17-02-02 23:11

sidder selv og prøver at finde mig nogen, en af mine ynglings må være Bon
Jovi - Always, Aerosmith - Crazy også en gamle smagløs en, Offspring -
Pretty fly for a white guy.

Fra : zcully

Dato : 18-02-02 00:26

Korns Freak on a leash stikker alt.
Og næsten alt Fatboy slim. Især Weapon of choice og Praise you.

/Zcully

Fra : Katsen

Dato : 18-02-02 12:48

eller den der nye(?) med Fatboy, hvor folk ikke kan styre deres bevægelser.
Kan ikke huske hvad nummeret hedder, men videoen er meget sjov.

katsen

Fra : Martin Møller

Dato : 18-02-02 13:47

Katsen wrote:

> eller den der nye(?) med Fatboy, hvor folk ikke kan styre deres
bevægelser.
> Kan ikke huske hvad nummeret hedder, men videoen er meget sjov.

Den hedder 'Ya Mama' og ja, den er ustyrlig morsom!

--
Mvh. Martin

Fra : Electraum.com

Dato : 18-02-02 13:23

Sad lige og tænkte lidt over det, men da jeg så læste andres foreslag blev
næsten alle dem jeg selv havde tænkt på nævnt
Unkle (rabbit in your headlights), Blur (Cofee and TV), Beastie Boys
(Sabotage), Fatboy Slim (Praise You) er nogen af favoritterne, men glem
ikke:

Aphex Twin (Come To Daddy)
Aphex Twin (Window Licker)
Air (All I Need)
Squarepusher - (kan ikke komme på titlen - måske nogen kan hjælpe? Noget med
en pige på et hospital og en hundemand, eller noget i den stil (lang tid
siden))
Portishead (Only You)
--- Og en ny:
Chemical Brothers - Star Guitar (kan ses på www.thechemicalbrothers.com)

--- --- ---
/Claus Jungersen
www.electraum.com - 11 free mp3's with electronic music
www.clausjungersen.dk - personal site, with my own music

Fra : Troels

Dato : 18-02-02 16:20

> Squarepusher - (kan ikke komme på titlen - måske nogen kan hjælpe? Noget
med
> en pige på et hospital og en hundemand, eller noget i den stil (lang tid
> siden))

Vi er vist ude i noget Come on my Selector her.... Instrueret af Chris
Cunningham, der også har instrueret bla. Björks All is full of love

> Chemical Brothers - Star Guitar (kan ses på www.thechemicalbrothers.com)

Jep, i første omgang ser den jo meget tilforladelig ud, men hvor er den fedt
lavet når man kigger lidt efter.

/Troels

--
Well of course I'd like to sit around and chat
Well of course I'd like to stay and chew the fat

Fra : JEL

Dato : 18-02-02 16:30

"Electraum.com" <electraum@electraum.com> skrev i en meddelelse

> Squarepusher - (kan ikke komme på titlen - måske nogen kan hjælpe? Noget
med
> en pige på et hospital og en hundemand, eller noget i den stil (lang tid
> siden))

Det er den fantastiske "Come on my selector" der handler om en patient på et
mentalhospital der via en transformeringsmaskine flytter sit kæledyrs
personlighed over i en af plejerne, som dermed hjælper hende med at flygte.
Plejeren er et stort brød og er dermed lidt mere 'brugbar' end hendes hund
:) (men det kræver jo altså lige at han skal være på hendes side først,
hvilket hunden jo er, så hvad er smartere end at flytte hunden over i
plejerens korpus?)
Det er efter min mening verdens bedste video nogensinde. I starten af
videoen sidder en af plejerne iøvrigt og ser et mtv interview med
Squarepusher som er ret komisk. De medvirkende er alle japanere og pigen er
et guldkorn uden lige.
Melodien findes på hans EP "Big loada" fra 1997 på warp records.

jacob

Fra : Electraum.com

Dato : 19-02-02 15:55

"JEL" <Webmaster@annainthedark.zzn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> et guldkorn uden lige.
> Melodien findes på hans EP "Big loada" fra 1997 på warp records.

Jamen, tak begge to - det var lige den jeg ledte efter! Genial og meget flot
video.

--- --- ---

Fra : Troels

Dato : 19-02-02 16:00

> Jamen, tak begge to - det var lige den jeg ledte efter! Genial og meget
flot
> video.

Du kan forøvrigt se den her
http://www.director-file.com/cunningham/523.html, sammen men en masse andre
af Cunnighams mesterværker

/Troels

Fra : Jonas

Dato : 18-02-02 19:15

Laurent Garnier: The Man With the Red Face (Findes i to versioner, den korte
er god, den lange er helt suveræn).

Stemningen er fantastisk - den foregår hovedsageligt på en indisk café (snask)
og ligner ikke nogen andre musikvideoer jeg har set. Den er vist nok lavet en
inder eller en "angloficeret" inder (2/3/4...generations englænder).

Den er ca. to år gammel og er ikke blevet vist ret meget (da Laurent Garnier
jo ikke er ligeså berømt som Beastie Boys, Fat Boy Slim etc.) men bør ses.

Mvh. Jonas

Fra : Lord Nikon

Dato : 19-02-02 01:24

En helt anden en. Eels og novocaine for the soul tror jeg nok det er!!???
Den hvor han er en kartoffler mener jeg. Lang tid siden.

Fra : Troels

Dato : 19-02-02 01:48

> En helt anden en. Eels og novocaine for the soul tror jeg nok det er!!???
> Den hvor han er en kartoffler mener jeg. Lang tid siden.

Tænker du ikke på Last stop: This town hvor han er en gulerod?

/Troels

Fra : Lord Nikon

Dato : 19-02-02 10:56

Det er da nok rigtigt. Det er for lang tid siden.

Fra : rectum moses

Dato : 18-02-02 23:39

> [...]
> af mine favs:
>
> Beastie Boys - Sabotage (bedre bliver det ikke!)

Lige nu kan jeg kun komme i tanke om Primus - Wynonas Big Brown Beaver

Fra : Invader Zim

Dato : 19-02-02 15:47

> [...]
par
> af mine favs:
>
> Beastie Boys - Sabotage (bedre bliver det ikke!)

hmm... der er så mange utroligt kreative og gode videoer...
ud over det der allerede er blevet nævnt, vil jeg også lige sige at Tools
videoer er nogle af de bedste jeg har set. Øem... hm... hvad kan jeg ellers
komme i tanke om lige nu... SPK, Snog og Peter Gabriel, har også nogle gode
musik videoer.

.... men min absolut favorit video er stadigt Skinny Puppy's "Spasmolytic"

"You owe me an apology" ... nuff said.

-Invader Zim