Hjælp til Ambassadeur 7000 og 9000C.....
Fra : TDN

Dato : 17-02-02 18:14

Hej !

Jeg har fra svigerfar overtaget et Ambassadeur 7000 og et Ambassadeur
9000CL. De er fra omkring 1988 og stort set ubrugte. Jeg har prøvet at finde
nogle oplysninger på nettet om dem, men de er vist for gamle. Jeg ønsker at
vide hvilke typer fiskeri de er gode til samt deres linekapacitet. De helt
ideelle ville være hvis nogen havde et ABU katalog med dem, som de kunne
scanne ind og smide ud i dk.binaer. Jeg havde forstillet mig at bruge dem
til hav og kyst.
Hvis nogen kender noget til dem, må de gerne dele deres erfaringer, da jeg
indtil nu udelukkende har brugt fastspolehjul.

Mvh
Thomas

Fra : -- kent --

Dato : 17-02-02 18:22

On Sun, 17 Feb 2002 18:13:32 +0100 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> TDN
wrote:

> [...]
>Hvis nogen kender noget til dem, må de gerne dele deres erfaringer, da jeg
>indtil nu udelukkende har brugt fastspolehjul.

Både 7000 och 9000CL tillverkas fortfarande. 7000 är lämplig för tungt
laxfiske och för havsfiske i danska farvatten. 9000CL är lämplig för
havsfiske (torskfiske i norra Öresund). Använd 0.50 lina på 7000 och 0.60
på 9000CL (cirka 200 meter på vardera).

Fra : TDN

Dato : 17-02-02 22:10

Hej !

Tak for svaret.

Hvad med Fireline, dur det til denne type fiskeri og hvilken diameter svarer
til 0,50 og 0,60 og dur det til disse multihjul.

Mvh
Thomas

Fra : Ivan T. Hansen

Dato : 17-02-02 22:51

Hej Thomas

Jeg har selv en 7000 med 0.39 flettet line på som tager ca. 34 kg. Jeg tror
nok at jeg vil gå ned i diameter næste gang der skal ny line på, da der vil
være mindre afdrift i linen.

Mvh
Ivan

Fra : -- kent --

Dato : 17-02-02 22:51

On Sun, 17 Feb 2002 22:10:24 +0100 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> TDN
wrote:

>Hvad med Fireline, dur det til denne type fiskeri og hvilken diameter svarer
>til 0,50 og 0,60 og dur det til disse multihjul.

För att linan skall ligga rätt på spolen så måste du använda grov Fireline,
0.39 för 7000 och 0.50 för 9000C. Annars skär det ner i lagren under.

<klipp>

Fra : Carsten Skadhauge

Dato : 18-02-02 23:50

TDN <thomas.d.nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6fe40a$0$6949$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
>
> Mvh
> Thomas
> Hej Thomas. Fyld 0,40 på 7000'eren ca 300 m. Brug det til surfcasting se
www. surfcast.dk. 9000 er til decideret havfiskeri. Begge hjul er for tunge
til spinnefiskeri fra land.

Carsten

Fra : Anders og Berit

Dato : 20-02-02 07:24

Jeg ville altid vælge et hjul uden linefører til surfcasting.

Se www.dansksurfcastingklub.dk

Anders